trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds recording bes trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 09:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 10:45 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Theo van Kampen schreef:
Marcel, ik ben gewoon een nostalgist die z'n hele leven met 't zelfde ding verder wil. Of dat nou over fietsen gaat, stereoinstallaties of trompetten is me om 't even. Ik vind 't verschrikkelijk dat de tijd blijkbaar voorbij is dat het vanzelfsprekend was dat je een topproduct voor 't leven kocht.


Als de boel slijt is dat een mooie reden om weer eens wat nieuws uit te proberen. Ik moet er niet aan denken dat ik me hele leven met 1 trompet zou moeten redden. Om de paar jaar een nieuwe geeft weer een nieuwe impuls.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Yamaha slechte toeters maakt. Ik heb die meneer geïnterviewd die verantwoordelijk is voor de ontwerpen van deze toeters en dat is echt geen domme jongen die bewust de boel probeert te flessen. Er zal wel een goede reden zijn waarom ze dit materiaal gebruiken, net zoals Bach vasthoudt aan hun slechte lak. Dat heeft meestal met het geluid te maken.


Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 02 feb 2009 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 11:28 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 10:20
Berichten: 51
De Ronde Van schreef:

Dus toch De Adriaan Kragtenschool.


Nou, ik zie toch wel grote verschillen in de posts van Theo en die van Adriaan hoor.
Ik vind Adriaan een theoreticus, Theo is eerder prakties aangelegd.
Het antwoord van Erik bevredigd meer. Die heeft toch beter gelezen :D

_________________
Every great artist has his off-days.... Charles Colin.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 11:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Dirk schreef:
De Ronde Van schreef:
Dus toch De Adriaan Kragtenschool.

Nou, ik zie toch wel grote verschillen in de posts van Theo en die van Adriaan hoor.
Ik vind Adriaan een theoreticus, Theo is eerder prakties aangelegd.
Het antwoord van Erik bevredigd meer. Die heeft toch beter gelezen :D

En beiden schrijven vaak over trompetten en niet zo vaak over muziek...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 12:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
De Ronde Van schreef:
En beiden schrijven vaak over trompetten en niet zo vaak over muziek...


Dit gedeelte van het forum gaat ook over instrumenten.
De reden dat ik zelden over muziek schrijf is dat muziek een veel lastiger te grijpen onderwerp is. Muziek gaat voor een groot gedeelte over emoties en wie daar integer en objectief over schrijven kan moet dan natuurlijk vooral doen als ik 't maar niet ben want dàt is nu eenmaal niet mijn specialiteit.
Als trompettist ben ik om uberhaubt muziek te kùnnen maken afhankelijk van mijn materiaal, als nostalgist bedien ik me graag van kwaliteits spullie. Dat jouw definitie van kwaliteit een andere is dan de mijne geeft jou niet 't recht om mij te vergelijken met Adriaan die zich echt op heel andere aspecten focust.
Even goeie vrienden hoor maar je vergelijking is te kort door de bocht.

Om nog even terug te komen op Bobby en z'n kindje. Bobby heeft -en dan citeer ik 'm even- zeker niet al zijn energie in dit project gestoken om een zo goed mogenlijk klinkend instrument te ontwikkelen, het speelgemak was zeker zo belangrijk:

"The 6310Z is designed for tremendous efficiency. That means great sound with great ease of playing.
When you test play this instrument, be sure to bakh off to ensure that you don''t overblow it. Start with simple scales or glissandos up and down within your normal comfortable range until you get used to not working so hard when you play.
Enjoy the world of EASY PLAYING and may you never be the same!!"


Hierin is hij mijns inziens volledig geslaagd. Vandaar dat er hier eentje op m'n standaartje staat. Ik ben nl. dan wel een nostalgist, maar beslist geen horizontale nostalgist: Op mijn huidige racefiets zit nl. een Shimano Durace groep :D .

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 12:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Theo van Kampen schreef:
De Ronde Van schreef:
En beiden schrijven vaak over trompetten en niet zo vaak over muziek...

Citaat:
Dit gedeelte van het forum gaat ook over instrumenten.

Klopt, maar ook in andere topics lees ik niet veel over muziek van jou,maar je legt hieronder uit waarom;
Citaat:
De reden dat ik zelden over muziek schrijf is dat muziek een veel lastiger te grijpen onderwerp is. Muziek gaat voor een groot gedeelte over emoties en wie daar integer en objectief over schrijven kan moet dan natuurlijk vooral doen als ik 't maar niet ben want dàt is nu eenmaal niet mijn specialiteit.

Je begeeft je daarmee in een groot gezelschap op deze site,
Ik zou het mooi vinden als men meer vanuit muziekmaken zou redeneren dan vanuit muziekinstrumenten,
maar goed, ik zou het ook mooi vinden als er wereldvrede zou zijn...
Citaat:
Als trompettist ben ik om uberhaubt muziek te kùnnen maken afhankelijk van mijn materiaal,

Ik gelukkig niet,
Op een slechte trompet kan ik heel mooi spelen,
overigens ook iets wat ik van o.a. Bobby heb geleerd,
maar als ik begrijpend genoeg lees heb jij daar niet zo'n hoge pet van op,
maar roep mij gerust tot orde als ik het wederom mis mocht hebben.
Citaat:
als nostalgist bedien ik me graag van kwaliteits spullie.

Leg me uit wat nostalgie met kwaliteit van doen heeft...
Of was vroeger alles beter?
Citaat:
Dat jouw definitie van kwaliteit een andere is dan de mijne geeft jou niet 't recht om mij te vergelijken met Adriaan die zich echt op heel andere aspecten focust.
Even goeie vrienden hoor maar je vergelijking is te kort door de bocht.

Omdat jouw uitspraken, zoals die over Yamaha, ook bepaald niet met veel nuance gepaard gaan, permitteer ik mij dit recht.
Als kort door de bocht voor MIJ opgaat dan gaat het toch ook zeker op voor jezelf.
Citaat:
Om nog even terug te komen op Bobby en z'n kindje. Bobby heeft -en dan citeer ik 'm even- zeker niet al zijn energie in dit project gestoken om een zo goed mogenlijk klinkend instrument te ontwikkelen, het speelgemak was zeker zo belangrijk:

Vanzelfsprekend! Waarom zou je een marathon op klompen lopen als er ook sportschoenen zijn?
Citaat:
Hierin is hij mijns inziens volledig geslaagd. Vandaar dat er hier eentje op m'n standaartje staat. Ik ben nl. dan wel een nostalgist, maar beslist geen horizontale nostalgist: Op mijn huidige racefiets zit nl. een Shimano Durace groep :D .

Ik weet niets van fietsen en nog minder van dynamo's, en wat een horizontale nostalgist is of doet,
is mij een raadsel, maar sinds mijn begrijpend lezen met sprongen vooruit is gegaan,
begrijp ik je, geloof ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 13:09 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Theo van Kampen schreef:
De reden dat ik zelden over muziek schrijf is dat muziek een veel lastiger te grijpen onderwerp is. Muziek gaat voor een groot gedeelte over emoties en wie daar integer en objectief over schrijven kan moet dan natuurlijk vooral doen als ik 't maar niet ben want dàt is nu eenmaal niet mijn specialiteit.


Alsof jouw bijdrages over instrumenten nu zo objectief en integer zijn. Als je 1 leadpipe met red rot tegenkomt bij een bepaald merk, dan is meteen het hele merk waardeloos in jouw ogen. En en het geval van Yamaha er toch op spelen. Lekker objectief... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 14:15 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
De klacht van Theo over de Z's van Yamaha lijkt mij wel terecht, ik heb toen zijn foto's daarvan gezien en dat was nogal heftig. Volgens mij betrof het een 6310 van een van de eerste series dus het is maar zeer de vraag of dat ook geldt voor de nieuwere 8310 enz.
Ikzelf heb een Y 6345 die ook enigszins op leeftijd is en die ik heb overgenomen van een harmonieblazer die dat ding TOTAAL verwaarloosd had. Zo ben ik dagen bezig geweest met reinigen en heb zelfs de stempompen van 1e en 3e ventiel met waterproof schuurpapier gedaan on de derrie ervan af te krijgen. Daarna naar Dick van Ingen voor uitdeuken enz. Toch is de trompet geheel vrij van red rot op een miniscuul plekje op de stempomp na die overigens volgens mij NOG NOOIT uit de trompet was gehaald, volkomen vervuild, dus dan kan je op zoiets wachten. Wel moet ik erbij zeggen dat deze trompet een goldbrass leadpipe en beker heeft. PRIMA INSTRUMENT!!


Laatst bijgewerkt door delano op 02 feb 2009 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 14:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
delano schreef:
het is maar zeer de vraag of dat ook geldt voor de nieuwere 8310 enz.

Ja, bij de mijne wel. Na al na 1.5 jaar kwam de eerste rot op de stempomp

Maar makkelijk spelen dattie doet 8)

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.