trompet.nl > forum > Toon onderwerp - shires
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 16:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: shires
BerichtGeplaatst: 24 maart 2009 19:18 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
De beroemde trombonebouwer (die zijn ECHT goed) Shires heeft eindelijk zijn al lang aangekondigde trompetten uitgebracht, zie: http://www.seshires.com/trumpet-page

Adams is hier te lande Shiresdealer maar voorlopig moet je ze waarschijnlijk uit Zwitserland halen: www.gassermusic.ch gaat ze spoedig leveren vanaf 3150 euro gelakt. Voor zilver komen er zo'n twee meiertjes bij.
Alles wordt in eigen huis gemaakt (dus ook de ventielen) en ze hebben dezelfde boring als de Van Laars 11.70 dus.

Ze zijn niet modulair maar als ze net zo goed zijn als de trombones is het wel wat.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2009 23:19 
Offline

Geregistreerd: 25 okt 2007 14:38
Berichten: 221
Adams zal wel niet te veel promotie gaan maken. Die komen net uit met een eigen lijn(?) trompetten.

Mooie gravering trouwens. Ik dacht dat Thein altijd zo'n beetje leading was in trombone land. Wordt er hier veel op Shires gespeeld dan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2009 10:36 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Of er hier veel op Shires trombones gespeeld wordt weet ik niet, ik ben al een tijdje uit de trombonewereld. Vroeger werd er door profs in de lichte muziek voornamenlijk op King 3B's gespeeld, de echte solisten op 2B. Ook de Conn 6H (die heb ik) was populair bij jazztrombonisten. Klassiek veel Bach, ook erg goed. Later kwamen de Duitse merken de markt veroveren, inderdaad Thein en het Zwitserse (beetje Duits dus) Wilson, Bart van Lier laat zijn trombone bouwen door Kuhn und Hoyer meen ik. De Engelse Rath schijnt ook heel goed te zijn.
Shires bouwt meen ik Bach- en Connclonen maar dan onwaarschijnlijk goed. Ik had het zelf nooit zo op de King trombones, mooi geluid maar zacht, beetje voor de microfoon gebouwd. Maar toen ik in revival-tromboneperiode was heb ik eens op zo'n Connachtige Shires geblazan en dat was echt een openbaring, zo mooi en gemakkelijk en weergaloos gebouwd. Daarom hield ik al een tijdje Shires in de gaten, zij kwamen al geruime tijd geleden met hun aankondiging van een trompetline. Van wat ik van hun website begrepen heb zouden dat ook wel eens Bach 37 geinspireerde trompetten kunnen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2009 08:36 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Voor wie geinteresseerd is in de Shirestrompetten: er loopt een topic op TH waarin de verkoopbaas van Shires (Gabe Langfur, zelf bastrombonist overigens) de strategie uitlegt:

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... sc&start=0

en:

http://tromboneforum.org/index.php/topi ... #msg610526


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2009 15:16 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik heb de Shires gespeeld op de Messe. Het kwam op mij over als een goede Bach kopie, de 1e indruk was goed. Voor mij is het inmiddels wat te stijf allemaal als je HvL trompetten gewend bent.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2009 12:45 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Wat bedoel je precies met "stijf" Erik?
En in welke zin zijn de HvL's dat dan niet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2009 16:27 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Mijn CF speelt veel gemakkelijker wat mij betreft. Het spreekt sneller aan, blijft beter open in het hoge en lage register en het is allemaal wat flexibeler. Ik heb jarenlang met veel plezier Bach gespeeld, maar de laatste keren dat ik weer na lange tijd op een Bach speelde viel me het verschil extra op. Ik hoor dezelfde geluiden van collega's die ook van hun Bach overgestapt zijn op Hub's toeters.

Dat is ook niet verwonderlijk natuurlijk. Hub ontwikkeld zijn toeters steeds verder in samenspraak met prof. trompettisten. Bach maakt al 40 jaar dezelfde modellen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.