trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Thein trompetten - Thein trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 08:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2001 10:12 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Heeft iemand ervaring met Thein trompetten en dan bedoel ik niet de Duitse variant maar die met de 'normale' ventielen.

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2001 11:23 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Dat zou je aan de trompettisten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest moeten vragen. Een aantal van hen zweert inmiddels bij deze instrumenten. Zo weet ik dat Jos Verspagen al een tijdje een goede thein c trompet heeft. Ad van Zon en Andre heuvelman spelen daar geloof ik ook al op. Ook trompettisten van het Gelders Orkest spelen Thein. Thein is wereldberoemd geworden door hun bastrombones, via Ben van Dijk. De trompetlijn is ontwikkeld door Matthias Höfs, trompettist van o.a. de German Brass. Maar je kunt ook een toeter laten bouwen met andere specificaties.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 00:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Een van de redenen dat de heren uit Rotterdam en HGO (alleen de duitse modellen) op thein spelen is zeker dat het orkest de aanschaf heeft gefinancierd. thein is in dat opzicht niet echt concurerend namelijk. Het zijn mooie instrumenten,met een mooie klank maar voor solistisch gebruik niet geschikt vaak te log en vrij zwaar spelend, en véél te duur!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 09:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Een instrument kan alleen maar te duur zijn als de prijs/kwaliteitverhouding niet in orde is. Bijvoorbeeld een Bach, die is te duur. Maar als een goed instrument veel geld kost hoeft dat niet te duur te zijn. Het klinkt misschien wel miereneukerig maar ik vind het voor de discussie toch een belangrijk verschil.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 12:14 
Offline

Geregistreerd: 16 dec 2001 11:58
Berichten: 1
Ik moet hier helaas T.L. even corrigeren ...<br>Bij navraag is gebleken dat de Trompettisten van het Rpho deze instrumenten zelf hebben aangeschaft dat betekend dan ook gelijk dat ze dus instrumenten dusdanig goed vinden omdat ze daar dus prive een slordige 7000,00 voor hebben uitgegeven..<br>Wel is het zo dat de Duitse trompetten zijn gefinancierd..<br>Zo is dat ook weer uit de wereld!<br>Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar ben wel benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 14:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
In dat geval hebben de heren van het radio Kamer Orkes het slimmer gedaan....Ik weet dat Dik Teunissen en Han van Loen de trompetten van het orkest hebben gekregen.<br>Van het Rotterdams heb je gelijk...heb even nagevraagd bij Jan Verspage .<br>Wist je trouwens dat je voor een onderhouds beurt bij Thein snel een 1500 tot 2000 mark kwijt bent meneer Capone?<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 14:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
He, loverboy, of je hebt een paar type foutjes gemaakt, of weet ik het, maar het is Hans van Loenen en Jos Verspagen. Is dat ook weer recht gezet. Of is Jan een broer van Jos? Mazzel.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 14:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Uit tests blijkt dat je goed op de hoogte bent ....je hebt gelijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.