trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Connstellation 52B
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 20:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2003 16:31 
Offline

Geregistreerd: 13 jun 2003 11:44
Berichten: 14
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe toeter en momenteel staat de Conn 52B op nr1 van mijn shortlist.

Heeft er iemand ervaring met dit instrument in een orkest (vb Harmonie)? Past hij derin kwa klankkleur?

Heeft er ook nog iemand ervaring met de King Silver Flair?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2003 11:34 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
Ok dat is heel mooie informatie, maar het is ook zo dat de lasnaad bij een 2 piece bell korter is als bij een one piece bell, en met de afwerking die ze +/- 40 jaar geleden hadden zijn die dus minder goed weg gewerkt. Zou het dan wel uitmaken en zo ja hoe??

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2003 11:49 
Offline

Geregistreerd: 23 jul 2003 12:12
Berichten: 1
Woonplaats: Puth
Heb zelf een 52B SP. Ben hier dik tevreden over. Gebruik hem in een coverband, en dit gaat goed.

Stefan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2003 19:09 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
Ik zal zelf het antwoord maar geven op mijn vorige post: geen ruk!! Als ik een nieuwe trompet ga kopen ga ik me met dat soort futiliteiten niet bezig houden, want als hij goed voor me is, en hij komt lekker door in de zaal maakt het toch geen donder uit hoe hij in elkaar is gezet?? It's the man behind the gun ( trompet dus, om maar weer eens te citeren)
Dus als je hem inmiddels hebt gekocht veel plezier ermee en zoniet wens ik je een goede zoektocht.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 aug 2003 09:25 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
[quote="Hornblower]
Men zegt dat een 1-piece hammered bell over het algemeen beter resoneert dan een 2-piece bell. Een 1-piece beker wordt uit 1 stuk messing geslagen en heeft slechts een lasnaad in de lengterichting. Een 2-piece bell is goedkoper te fabriceren en wordt samengesteld uit 2 delen (het dunnere pijpwerk, bocht) en de uiteindelijke beker (uitloop), die aan elkaar worden gelast. Immers, een stuk messing uit één stuk resoneert beter dan 2 stukken die halverwege aan elkaar gezet zijn.
[/quote]

ik heb wel eens waldhoorns gezien waarbij de beker afgeschroefd wordt wanneer men het instrument in het koffer opbergt. Hierbij lijkt mij een 'las' v.w.b. de resonantie wel beter. Maar schijbaar zijn ook de technieken voor wat betreft schroefdraad zo verfijnd dat het mischien helemaal niks meer uitmaakt of een beker uit 1 of 2 delen bestaat geschroefd is of gelast of wat nog meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 aug 2003 10:50 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Een hoornist doet zijn hand in de beker: wat resoneert er dan nog?
Mijn vrouw heeft de beker van haar hoorn laten lossnijden (en schroefdraad laten monteren enzo): de hoorn klonk daarna wat donkerder en zwaarder (was zij heel blij mee).

Er zijn ook trompetten met afschroefbare beker 8O :
Zie deze link naar brassimport: lawler

Als dit serieuze trompetten zijn ( 8) ) dan is de discussie niet eenvoudig één of twee lasjes, of las in de lengte of overdwars: zo'n klont van een schroefdraadring aan je beker lijkt me een veel groter effect. Heeft er iemand wel eens geblazen op zo'n ding?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 aug 2003 11:15 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
nee nog niet, maar ik betwijfel of hij beter is als de trompetten die ik heb.....maar ja eerst proberen.....

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 14:15 
Offline

Geregistreerd: 13 jun 2003 11:44
Berichten: 14
Hoi,

Ik heb net een Conn 52B-Sp besteld bij Thomann in Duitsland voor 1039 EUR. Vervoerkosten komen op 5 EUR.
Als Belg heb ik die aan 16% BTW ipv 19% in Nederland...

Ik heb zowat alles geprobeerd wat er in die prijsklasse op de markt was, en voor mij was dit de beste keuze.

Ik heb hem uiteraard nog niet in sectie geprobeerd, maar ik hou jullie op de hoogte als dat gebeurt...

Gr,
Wilfried


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.