trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Connstellation 52B
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 18:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Connstellation 52B
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 09:28 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
Hoi mede trompetisten!

ik ben gisteren naar de muziekwinkel Pfeiffer gegaan met een medetrompetist. Ik ben daar ongeveer 3 uur 4 trompetten wezen uitproberen in de prijsklassen 1000 tot 1500 euro. De Connstellation 52B bleek het beste bij me te passen. Wat een gaaf geluid zeg! Heerlijk gewoon. In de hoogte had ik ook totaal niets te klagen, dat ging ook top. Na 2.5 uur spelen haalde ik nog zonder al te veel moeite de hoge c (c3 is dat toch?), wat best knap is voor mij dan :D .

Maar wat ik wilde weten, hebben nog meer mensen ervaring met deze toeter? Misschien nog andere tips? Ik hoor het graag

groetjes, laurens


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 10:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
het zijn mooie trompetten, maar je moet er zelf van overtuigd zijn dat het wat voor je is. In samenspraak met je leraar (eventueel) kom je na een week erachter of hij echt bij je past of niet. want 3 uur is niet veel, pas later vallen onaangename dingen op, zoals slechte plekken, teveel of te weinig weerstand etc. dus neem je tijd om voor jezelf een toppertje uit die winkel mee te nemen

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2003 14:13 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
Dit is 'm btw : Afbeelding Die dopjes onderaan (zijn er 9) kan je bij of aandraaien om je geluid zwaarder of lichter te maken, harstikke gaaf. Verder heeft hij een reversed leadpipe en nouja kijk anders maar op de website http://www.unitedmusical.com

groetjes laurens


Laatst bijgewerkt door Laurenz op 26 jun 2003 10:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2003 19:24 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
De 52B werd enkele jaren door UMI geintroduceerd. Via de Benelux vertegenwoordiger van UMI heb ik ruime tijd een 52B op proef gehad en werd aangenaam verrast. Het is geen top-trompet, maar wel een instrument met een -naar mijn mening overigens- hoge prijs kwaliteitsverhouding. Hij spreekt licht aan, biedt voldoende weerstand voor het technische werk en produceert een aangenaam (all-around) geluid. Het instrument is bijzonder gevoelig wanneer je hetzelfde mondstuk uitprobeert met verschillende backbores. Ik heb hem bespeeld met een 1 1.2C standaard mondstuk (#10 backbore) en afwijkende backbores als de #24, #76 en #117 ...

Hij wordt standaard geleverd met in stappen te verzwaren bottom caps. Het beste resultaat (zeht UMI zelf) kan bereikt worden met een verzwaarde 1ste en 3de valve.

Overigens, dit model heeft een 2-piece bell die d.m.v. lasertechniek aan elkaar gelast is. Ondanks dat de beker een '2-piece' model is, merk je dit beslist niet aan de klank !

Al bij al, een prettig -en wellicht ondergewaardeerd- instrument (ook weer mijn opinion).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2003 21:20 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
Ey bedankt voor de info ! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2003 12:21 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Ik heb niet het gevoel dat je zowiezo het verschil merkt tussen een 1 piece bell en de andere: mijn olds heeft ook een 2 piece bell en het geluid is super. De Benge is een 1 piece bell, en ook daar geen problemen mee, dus leg mij eens uit: wat zou het verschil moeten zijn?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2003 15:03 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
marnix schreef:
Ik heb niet het gevoel dat je zowiezo het verschil merkt tussen een 1 piece bell en de andere: mijn olds heeft ook een 2 piece bell en het geluid is super. De Benge is een 1 piece bell, en ook daar geen problemen mee, dus leg mij eens uit: wat zou het verschil moeten zijn?


Men zegt dat een 1-piece hammered bell over het algemeen beter resoneert dan een 2-piece bell. Een 1-piece beker wordt uit 1 stuk messing geslagen en heeft slechts een lasnaad in de lengterichting. Een 2-piece bell is goedkoper te fabriceren en wordt samengesteld uit 2 delen (het dunnere pijpwerk, bocht) en de uiteindelijke beker (uitloop), die aan elkaar worden gelast. Immers, een stuk messing uit één stuk resoneert beter dan 2 stukken die halverwege aan elkaar gezet zijn.

Echter, de lastechnieken zijn tegenwoordig zo verfijnd d.m.v. lasertechnieken dat je nauwelijks het verschil nog merkt tussen en 1-piece of 2-piece beker, behalve dan in de prijs (trompetten met 2-piece bekers zijn goedkoper). De Conn 52B is er een prachtig voorbeeld van. En er zijn er wellicht nog meer ... zoals jou Olds ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 129 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.