trompet.nl > forum > Toon onderwerp - es trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 jun 2024 05:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2001 14:51 
Offline

Geregistreerd: 03 okt 2001 14:49
Berichten: 4
Ik heb van iemand gehoord dat ik met een es trompet makkelijker de hoge noten kan spelen Hij adviseerde het me zelfs omdat ik wel hoog moet spelen maar niet veel oefen. Is dit nu onzin<p>Edited by: jan


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2001 20:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ja.<p>Op een Es-trompet speel je niet hoger dan op een bestrompet. Zelfs op een piccolo spelen de meeste trompettisten niet hoger als op een Bestrompet. Een Es-instrument is weliswaar veel kleiner (een kwart hoger gestemd), in de hoogte geeft het veel meer weerstand dan een bestrompet. Daarnaast is het niet praktisch om in Es te gaan spelen, of je moet heel goed kunnen lezen (of alles omschrijven natuurlijk)<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2001 15:15 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Bespaar jezelf de kosten. Schaf geen es trompet aan. Een echt goede es trompet is moeilijk te vinden en erg duur. Yamaha en Kanstull hebben een goede es trompet, maar die kosten dan ook wel een aardig centje. Als je je bereik wilt uitbouwen en comfortabeler in de hoogte wilt spelen, zou je een ander mondstuk kunnen proberen. Neem bijvoorbeeld een mondstuk met een ondiepere cup. Hiermee speel je iets makkelijker in het hoge register, maar je toon wordt wel scherper. Probeer dus bijvoorbeeld een "lead" mondstuk van Bob Reeves, of een ondiepe Bach ( D cup ofzo). Belangrijk is en blijft toch je fysieke conditie gecombineerd met een goede techniek. Succes

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2001 15:56 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik ben het met Jeroen eens, een es-trompet kopen om makkelijker hoog te spelen is verspilde moeite en je kunt je pegels net zo goed door de plee spoelen als je om die reden een es-toeter koopt. Een Es-trompet speelt iets comfortabeler in de hoogte door zijn bouw, maar is vooral een "kleurtje" in bv. een fanfare-orkest...ga je es-partijen spelen in fanfare of brassband kun je zo'n instrument wel zien te verkrijgen, maar om makkelijker hoog te spelen zul je toch echt meer moeten studeren en Jeroens raad opvolgen. Veel succes

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2001 19:36 
Offline

Geregistreerd: 03 okt 2001 14:49
Berichten: 4
Ik dank jullie voor jullie advies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2001 19:36 
Offline

Geregistreerd: 03 okt 2001 14:49
Berichten: 4
Ik dank jullie voor jullie advies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2001 10:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
als je in de hoogte goed uit wil komen zou ik zeggen speel ook vbeel in de diepte. Als je in de diepte goed terecht kan komt ihet in de hoogte vanzelf goed. Het klinkt misschien raar maar het heeft wel gewerkt bij mij. Succes!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2002 17:43 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Transponeren naar Es is helemaal niet zo moeilij:. <br>1) de toonaard transponeren, zomaar <br>2) alle noten die in solsleutel staan spelen in de fasleutel maar een toon hoger... Goed he?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.