trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Holton of Kanstul
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 17:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 01:19 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Hij is natuurlijk duurder dan de gemiddelde trumpet maar ik kan hem voor een schappelijk prijsje van een amerikaanse collega overkopen die het geld nodig heeft. De dollar is op het moment redelijk goedkoop dus al met al als je perse er een wilt hebben moet je dat nu doen denk ik.

Deze is in 2002 gemaakt en ik hoef nu niet een jaar te wachten voordat hij klaar is. Ik krijg er 3 Monette mondstukken a $200,- per stuk en een hardcase a $300,- bij.

Wij trompettisten spelen sowieso een relatief goedkoop instrument. De verkoper vertelde me dat een vriend van hem die contrabas speelt net een strijkstok van $7500,- had gekocht....

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Holton / Leblanc
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 08:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
veldkampbrass schreef:
De Holton ken ik niet maar ik denk dat het Maynard model een lichtere trompet is.

Erik, ik ben benieuwd wat jij bedoelt met een 'lichtere' trompet.
gewicht of speelgemak of afwerking of...??


Ik heb zelf een MF st302 (de 'oer'-MF horn en voorganger van MF307) die vooral goed tot z'n recht komt als lead trompet in de BigBand (maar ik heb er in het verleden ook wel kerkstukken etc mee gespeeld).
Deze vindt ik qua afwerking heel goed. Hij is bijvoorbeeld echt stukken verzorgder dan bijvoorbeeld een Calicchio, en ook veel minder gevoelig voor deuken en putjes. De klank van de Callichio is wel weer prima. Komt iets scherper over maar is ook een geweldige lead trompet. Als deze 307 dezelfde karakteristieken heeft als de 302 kan ik hem aanraden.
De Yamaha Xeno heb ik ooit een uurtje geleend en gespeeld, maar vond ik toch een beetje vlak klinken (niet zo veel 'kern'). Maar misschien is een uurtje niet voldoende om dat instrument tot z'n recht te laten komen.

8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 08:53 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Zoals ik al zei ik heb er nooit op gespeeld dus ik kan geen goed oordeel over deze trompet geven.

Misschien zit ik er naast maar ik dacht dat de Holton MF een lichtgewicht trompet was omdat Maynard vroeger ook op een lichtere Conn Constellation gespeeld heeft.

Ik denk dat het wel een goede toeter zal zijn anders verbind MF zijn naam er niet aan. Ik vond de Xeno eerst ook wat vlak maar ik heb nu op een L RG, ML reversed en een L gespeeld van collega's en ik vind ze erg goed met een scherpe prijs. De ventielen lopen ook als een speer en hebben metalen lipjes binnenin dus al met al goed afgewerkt.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 09:21 
Offline

Geregistreerd: 05 jun 2003 10:15
Berichten: 28
Woonplaats: Stein Limburg
Gisteren was ik dan bij Adams in Thorn. ik zei dat ik geinteresseerd was in de holton mf en de leblanc Sandoval.

Hij vond deze wel goed, maar niet geweldig. Voornamelijk fans van deze twee heren kopen deze trompetten. Hij probeerde me vervolgens enthousiast te maken voor Schilke. Deze moest ik dan komen proberen en zou dan ook het verschil kunnen merken met holton en Leblanc. Toen ik over Kanstul begon, had ik het gevoel dat hij had helemaal niks vond, terwijl ik dit wel een hele fijne trompet vond.

Vinden meer mensen Kanstul maar middelmatig? Ikzelf heb toch ook andere geluiden over deze relatief onbekende trompetten.

Groeten Ciryl

_________________
I'm NOT gonna faint on the Trippa G!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 09:29 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik heb bij Adams 4 Schilkes, Leblanc, Bach, Selmer TT, Manschester Brass, Galileo en nog een paar uitgeprobeerd en vond de Schilkes het beste spelen. Maar zoals ik al zei als ik een goede trompet voor niet te veel geld zou kopen dan zou ik voor de Xeno gaan.

De Kanstuls zijn erg goede trompetten en bugels. Adams verkoopt ze volgens mij niet maar Hansen in Kerkrade wel dus vandaar dat hij niet zo enthousiast was.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 09:32 
Offline

Geregistreerd: 05 jun 2003 10:15
Berichten: 28
Woonplaats: Stein Limburg
Wat kost een goede trompet?

namelijk de kanstul 1500A copper bell, waarvan ik toch heel gecharmeerd was kan ik kopen voor 2200,-

de sandoval kost ongeveer 2600,-
en de mf horn 2500,-

En schilke zal ook wel zoiets kosten.
ciryl

_________________
I'm NOT gonna faint on the Trippa G!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 09:44 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
De Xeno is te koop vanaf 1600 euro. Een Bach Strad. 37 ML begint bij 1800. Een Schilke kost rond de 2300 a 2400.

Op eBay (Duitsland of Amerika) staan genoeg goede 2ehands te koop. Er is ook een nieuwe Zeus trompet. Dit is een kopie van Bach Mt.Vernon en word door Kanstul gemaakt. Deze kost $1000,-

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 09:53 
Offline

Geregistreerd: 05 jun 2003 10:15
Berichten: 28
Woonplaats: Stein Limburg
Dank je eric :D

dan zal ik toch nog maar eens opnieuw gaan filteren.

het is ook dat er zoveel verschillende merken zijn en daarbinnen weer verschillende types. Door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

maar ik denk dat uitproberen gewoon het beste middel is om erachter te komen welke trompet bij me past. het is in ieder wel opmerkelijk dat toch elke trompettist een eigen voorkeur heeft. ikzelf ben niet zo weg van Bach, terwijl andere erbij zweren.

Het hoeft ook niet zo een spacy model zoals monette of courtouis te zijn.

_________________
I'm NOT gonna faint on the Trippa G!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 126 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.