trompet.nl > forum > Toon onderwerp - gezocht: trompet met karakter
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 20:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: gezocht: trompet met karakter
BerichtGeplaatst: 01 sep 2003 21:46 
Offline

Geregistreerd: 01 sep 2003 21:26
Berichten: 5
Woonplaats: Gemert
Ik speel al vele jaren bigband muziek op een Yamaha YTR 6335 trompet met vincent bach 1 1/2C mondstuk. Ik ben er op zich heel tevreden over, maar de Yamaha is soms te braaf.

Ik zoek een trompet waarin ik bij solo's wat meer karakter kan leggen, wat ruiger, wat vetter, wat rauwer voor funk, etc. Maar ook mild en vol van klank als ik een ballad wil spelen.

Ik heb me laten vertellen dat de Selmer Concept TT een hele leuke is? Ik ben benieuwd naar reakties van kenners. Andere (serieuze) suggesties evt met mp3's om eens te luisteren zijn erg welkom.


Laatst bijgewerkt door flxy op 03 sep 2003 18:19, in totaal 2 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2003 23:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
als ik ooit nog eens een nieuwe trompet koop en dat doe ik cker, dan koop ik een smith and watkins. Ik zou zeggen zoek eens iemand op die deze instrumenten verkoopt. Je zult best enthousiast zijn.

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2003 10:23 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Ik hoor veel trompettisten vaak zeggen dat de klank van een instrument niet " ruig of lief etc genoeg is. Volgens mij ligt dat pas in de laatste plaats aan het instrument, als je je instrument goed genoeg kent, kun je er alles mee natuurlijk is het zo dat een trompet meer of minder behulpzaam is bij het produceren van het geluid dat jij wilt, maar in eerste plaats zul je het toch echt zelf moeten doen, tenslotte zit jij erachter, en ben je dus zelf verantwoordelijk.......Als je trompet je echt tegenwerkt, zou je eens kunnen denken aan de aanschaf van een andere, in alle andere gevallen doe je er beter aan om aan je klank te werken en te studeren.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2003 16:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 maart 2003 20:25
Berichten: 27
Woonplaats: IJsselstein
Ik speel op een Hub van Laar, en kan er zoveel karakter inleggen als ik zelf wil. Trouwens, misschien moet je het bij het mondstuk zoeken ipv de trompet. Is in ieder geval een heel stuk goedkoper!

_________________
www.blaasmuziek.net, de site van het IJsselsteins Fanfareorkest "Excelsior"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2003 18:23 
Offline

Geregistreerd: 01 sep 2003 21:26
Berichten: 5
Woonplaats: Gemert
Marnix,
Je zoekt het in de (m'n) blaastechniek, en daar kan ik me iets bij voorstellen. Heb je suggesties voor het aanleren van andere blaastechnieken ?

Tweety,
Suggesties voor andere mondstukken (bij een sax maakt zoiets ook veel verschil) voor een rauwere klank ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2003 19:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
niet zozeer de hele techniek, maar als je een klank voorstelling in je hoofd hebt moet je proberen om die door je trompet heen te projecteren en dus meer naar je eigen geluid luisteren of het overeenkomt met dat wat jij wilt horen en aanpassen als dat niet zo is.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 101 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.