trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe beoordeel je een trompet? - tips en trucs?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 14:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 08:47 
Offline

Geregistreerd: 02 nov 2001 10:46
Berichten: 37
Woonplaats: Noord Brabant
Dit forum staat vol van merken en meningen, veelal subjectief, maar er zullen toch ook wel objectievere manieren zijn om een trompet te beoordelen? <p>Bv een toeter moet(?) monel ventielen hebben; als je de toonladder van Bb speelt kun je horen of de trompet zuiver is; verzilverd is per definitie beter voor de toon dan lak; merk en prijs zijn alleen maar een indicatie voor de kwaliteit etc. <p>Wie heeft commentaar of suggesties?<p>Ruud<p>Edited by: Grasshopper


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 23:27 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
<br>Laat ik beginnen met te zeggen dat hoe een instrument aanspreekt,altijd een zeer persoonlijke zaak is.Ieder mens is verschillend, zeker v.w.b.de embrouchure.Ieder heeft zo ook z`n eigen niveau.<br>Je laten leiden door een merk,kan misleidend zijn.Ook de beroemde beroepsmusici die zich verbinden aan een merk,zegt mij verders weinig.Het zegt wel wat,wat zij eisen van een instument.Ik las pas ergens dat een Vincent Bach "is de standaard",en daar hou ik me dan maar aan vast.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2002 11:36 
Offline

Geregistreerd: 17 jan 2002 11:15
Berichten: 1
Woonplaats: België
Ik wil toch even reageren op de quote dat Vincent Bach de standaard zou zijn. Het is en blijft een zeer goed instrument maar er zijn veel goedkopere en minstens evenwaardige instrumenten te koop.Yamaha en Holton hebben voor de helft van de prijs een zeer goed alternatief. Ook professionele gebruikers zijn steeds op zoek naar nieuwe en betere zaken. Ikzelf ben na 25 jaar op Vincent Bach gespeeld te hebben overgeschakeld op STOMVI (ELITE-MASTER TROMPET)en ik heb me dit nog geen moment beklaagd.

_________________
Trompet-solo "The Belle-Epoque Orchestra"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2002 12:07 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik hang zelf ook niet aan een bepaald merk. Wel raad ik anderen aan om een merk wat mij goed bevallen is eens te bekijken/proberen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die persoon er net zulke goede ervaringen mee zal gaan hebben. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: het blijft iets persoonlijks.<br>Over Bach: Tja, vroeger was het de standaard maar ik denk zelf dat er tegenwoordig vergelijkbare zo niet betere alternatieven zijn voor minder geld. Door de jaren heen zijn verschillende bouwers zich gaan ontwikkelen en okee, we worden zowat doodgegooid met het ene nieuwe type na het andere, maar er zijn heel veel goeie instrumenten waar je uit kunt kiezen en ik bedoel niet alleen de "topmerken". Voor sommigen is het een zoektocht naar het perfecte instrument. Ik denk dat dat een eindeloze missie is. Maar ik sluit me bij anderen aan: ga gewoon eens spelen op een willekeurig merk...bedenk wat je ongeveer wilt uitgeven, in welk verband je de trompet wilt gebruiken ( solo, HaFa of anders ) en neem een collega-trompettist mee om te luisteren. Ik weet zeker dat als je er de tijd voor neemt je het "juweeltje" vind wat bij je past!! <p>Edited by: A3aan

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2002 09:55 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
.....mooi gesproken...A3aan.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2002 12:47 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Sorry...ik was wel erg op dreef...het is een kloek epistel geworden....veel woorden...

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.