trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Es/D trompet - ik zoek een..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 23:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2001 19:42 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben aan het kijken of ik een goede Es/D trompet kan scoren. Ik weet dat de Kanstul Custom, de Schilke en de Yamaha Custom (allemaal lange modellen, met grote beker) zeer goed zijn. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie ook uit naar een van deze merken, voor een es/d trompet dan. Als iemand nuttige info voor mij heeft, laat het me weten!

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2001 23:10 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2001 22:21
Berichten: 40
Woonplaats: omg. amersfoort
Hallo Jeroen,<p>Zelf overweeg ik ook om een Es/D trompet aan te schaffen. Er staat bij vraag & aanbod een shilke te koop. Ik weet niet of dit iets voor jou is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2001 11:21 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Dank je Hilda.<br>Ik had 'm al zien staan, maar 5000 gulden is veel te ver boven mijn bestedingslimiet. Als iemand een Kanstul Custom Es/D trompet weg doet houd ik me aanbevolen.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2002 10:00 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Iedereen blijkt hier gek op Getzen dus waarom geen Getzen Es/D trompet. Ik heb er momenteel één (de goedkoopste Es/D van Getzen) in bruikleen en mijns insziens zijn dit fijne instrumenten! Ik merk wel duidelijk het klankverschil tussen mijn Bach Bb-trompet en de Getzen Es/D trompet maar daar zit ook wel een gigantisch prijsverschil in hé... en de beker is wel klein...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2002 11:23 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
....absoluut mee oneens dat "iedereen" hier gek van Getzen is.In de beginfase van dit forum viel de naam van dit merk amper, vandaar dat ik om meningen vroeg.<p>Er is natuurlijk wel een verschil in de diverse series van Getzen qua prijs en klank.De Renaissance van Getzen springt er mijns inziens bovenuit.<p>Dat de prijs/kwaliteit beter in verhouding staat dan sommige andere merken, is een goede zaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2002 19:13 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Neeneen, ik verwarde met het forum van hafabra.net & hafabranet.be... Sorry... <p>Qua techniek heel fijne instrumenten inderdaad maar die Es/D-trompet heeft soms in de D-stand een 'blikken doos' klank. Is dit normaal of ligt het écht aan mij, brassman? Ik moet wel zeggen dat het lang geleden is dat er op is gespeeld, hij is opgeslagen geweest in een soms warme ruimte en ik heb hem nog niet doorspoeld met water...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2002 18:37 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
....maakt ook niet uit hoor kennyvh.Over die "blikkenklank" kan ik je helaas niet helpen, kan een kwestie van intonatie zijn, maar kan allicht ook aan het instrument liggen.<br>De Es/D trompet die jij bezit is natuurlijk wel een trompet uit èèn van de goedkopere series van Getzen, en het prijsverschil zal toch ergens vandaan moeten komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 aug 2002 11:54 
Offline

Geregistreerd: 21 mei 2002 09:47
Berichten: 11
Heb zelf een schilke Es/D lang model. Speelt erg gemakkelijk, en de klank is ook echt naar mijn zin! Alleen zijn ze wel erg duur!

Vroeger had ik een hele ouwe Yamaha kort model, was echt een goeie toeter, alleen harder werken naar mijn mening. (vooral de zuiverheid), ik weet niet hoe de nieuwe modellen zijn! Maar wel veel goedkoper dan schilke, dus zeker het proberen waard!

Succes met het zoeken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.