trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bes Cornet - Afschrijving van mijn instrument
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 26 apr 2024 21:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2001 17:28 
Offline

Geregistreerd: 11 dec 2001 17:21
Berichten: 1
Woonplaats: Delft
Ik ben nieuw hier op deze site en zag een aantal interessante onderwerpen. Erg leuk! Ik speel inmiddels erg lang, maar heb me nooit verdiept in nieuwe instrumenten en de kwaliteit daarvan. Ik speel inmiddels zo'n 10 jaar op dezelfde yamaha bes-cornet en krijg het idee dat hij vals wordt (in de hoge en lage registers). Kan dat kloppen en zo ja, is dat te repareren? <br>Dan nog een vraagje. Ik ben sowieso op zoek naar een nieuw instrument, het liefst een schuif trombone. Is dat te doen in combinatie met een cornet? Iemand vertelde mij nl. onlangs dat de verschillen in de mondstuk-grootte niet echt prettig te combineren zijn. <br>Ik ben benieuwd.<br>Giel<br>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 02:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Een trompet wordt niet vals naarmate je er op speelt...is ie tussen de deur gekomen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 09:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Het combineren van trompet en trombone is zeker in het begin zeer lastig. Als je even trombone hebt gespeeld en je pakt daarna een trompet, komt er geen noot fatsoenlijk meer uit. Als je het vaker doet en er aan gewend raakt, is het probleem minder groot. Vergelijk het maar met het verschil van een 1C op je C-trompet en een 10 1/2C op je piccolo, maar dan wat extremer.<p>Als je veel studeert is het te doen.<br>Het schijnt trouwens wel goed te zijn voor je bereik. Je wint ermee in de hoogte wordt gezegd hoewel ik dat niet kan bevestigen.<br>(hoewel James Morrison wel een goed voorbeeld is van een multi-instrumentalist die ermee in de hoogte gewonnen heeft.)<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2001 11:43 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 923
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Combinatie van cornet en trombone... mogelijk ,maar misschien minder gemakkelijk dan trompet en trombone ? Alles hangt er natuurlijk van af welke eisen je stelt.<p>Ikzelf begon in 1973 op trompet, veranderde naar schuiftrombone in 1976 (om de vorming van een jeugdfanfare mogelijk te maken) en bespeelde die tot halfweg 1988 (zonder evenwel de trompet compleet terzijde te schuiven). Sinds halfweg 1988 ben ik terug volledig op trompet zonder probleem.<p>Het klankkarakter van trompet en trombone zijn nogal gelijkend... een cornet is zachter; een flugelhoorn weer iets anders enz... Ik kan ook een cornet of flugel bespelen; maar ik weet van mezelf dat je er af en toe de trompettoon doorheen zult horen. Bij het blazen gaat dan ook een serieus deel van de aandacht hiernaartoe. En... hoe je meer je komt tot musiceren met een onverdeelde aandacht hoe beter. Maar dat is een ander onderwerp.<p><p><p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2002 19:23 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
En deze luc, beste mensen, is één van de beste leerlingen koper van Jan Desmet, mijn huidige leraar samenspel...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2002 19:33 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Eneuh, dan nog een nuttig antwoordje op de oorspronkelijke vraag. Waarom probeer je geen alto (=althoorn), de grootte van het mondstuk ligt tussen dat van een trompet en een trombone...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.