trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Besson Prestige Cornet - wat vind u?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 24 apr 2024 14:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2001 22:22 
Offline

Geregistreerd: 08 sep 2001 12:29
Berichten: 27
Woonplaats: Utrecht
Ik vroeg mij af wat de meningen zijn over de nieuwe Besson Sovereign Prestige Cornet. Is hij beter, minder dan zijn voorganger?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2001 07:36 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2001 11:17
Berichten: 81
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb 1 keer op een Prestige gespeeld. Ik vind prestige niet beter dan ieder ander "gewone" cornet. Buiten dat is hij veel te duur voor de beperkte mogelijheden van de Cornet. Het enige waar je voor betaald zijn de gouden knopjes. Verder vind ik de klank veel minder.<br>Ik speel nu meer dan 17 jaar Souvereign op hoog niveau, dus ik weet een klein beetje waar ik het over heb. De Prestige kan een goed solo-instrument zijn voor Roger, maar als tutti-instrument voor een brass band vind ik het helemaal niks. <br>Ik houd het gewoon bij mijn Souvereign 928GS.<br>

_________________
JHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2001 07:04 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2001 13:12
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaardingen
Volgende week krijgen wij de mogelijkheid er een uit te proberen op onze muziekrepetitie.... ben zeer benieuwd, en zal er dan zeker op terugkomen!!<p>Groet<p>Steef


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2001 13:27 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2001 13:12
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaardingen
Gisteren hebben we de gelegenheid gekregen om een nieuwe 928 (goldbrassbell) en de Prestige uit te proberen. <br>Ik zal het kort houden want ik kan hier tot in vervelens toe over uitwijden; de 928 was zeer slecht. Intonatie, materiaal, zuiverheid, "prettigheid-van-spelen" etcetc, en enige positieve wat ik er aan kon vinden was de goldbrassbell. Hij was zelfs nog veel slechter dan m`n huidige 928. <br>De Prestige is een behoorlijk ander verhaal. Daar mankeert nogal het e.e.a. aan kwa bouw, maintrigger raakt de eerste stempomp, en het vergt nogal wat oefening voordat je de 1e trigger die nu op de hoofdstempomp zit (!!!!???) onder controle hebt omdat je deze altijd te ver uitdoet, zoals je vroeger op de 1e stempomp gewend was. Het spelen zelf is ook een verhaal apart, want de Prestige mixed met nagenoeg geen enkel ander instrument, je hebt altijd het gevoel tegen een soort muur op te spelen, alhoewel dit gevoel erg moeilijk te beschrijven is, maar het is ver van prettig. Daarnaast is het net (like the 928) alsof er een permanente stofdoek in het instrument zit. Je kan er niet "hard" mee spelen. Okay, het heeft een mooi toontje vanaf ppp tot mf, maar dan houdt `t echt op. Last but not least; die gouden versieringen zijn ZEER overdone...... het spijt me, Fa. Besson.... try it once again!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2001 13:29 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2001 13:12
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaardingen
maar ik ben dan ook wel een Bach-Dicipel.... misschien heb ik dus een vooroordeel tegen Besson want Besson cornetten hebben mij nog nooit kunnen bekoren....<p>Bach Strad 184 XL.... that`s the cornet!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2001 16:49 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2001 11:17
Berichten: 81
Woonplaats: Spijkenisse
Dit forum kunnen we in principe heel kort houden. <br>Ten eerste: De Prestige is 10x niks. Dat hoor je overal!<br>Ten tweede: Met instrumenten gaat het net als met mondstukken: het is allemaal heel persoonlijk!!!

_________________
JHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2001 12:15 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2001 13:12
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaardingen
10 x niets..... maar de adviesprijs is wél 6000 piek en een levertijd van 6 maanden!!!<p>Dat kan toch niet zomaar dan???? Ik ben echt zeer benieuwd naar reacties van andere mensen die `m geprobeerd hebben.......!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2001 15:59 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Misschien dat je er uit een stuk of 20, 3 redelijke en bij uitzondering 1 zeer goede vind, 6000 piek voor zo'n toeter is teveel geld....zoek een goedkoper alternatief, die zijn er echt wel en misschien wel 10x beter.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.