trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach CL 238 met Malone conversion
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 08 aug 2011 18:35 
Offline

Geregistreerd: 02 sep 2007 15:36
Berichten: 32
Een schitterende Bach CL met full Malone conversion.
De 238 bell is een unieke beker (dezelfde grootte als de 72 bell op de Bb trompet)
met een grote klank! De intonatie is perfect dankzij de MC2 Malone leadpipe én de speciaal gemaakte tuning slide voor deze trompet. (kosten verbouwing waren +- 1000€)
Een heerlijke trompet voor in het orkest met een groot kleurenpalet.

Ik verkoop deze trompet omdat ik het geld nodig heb voor andere doeleinden..

2000 € vraag ik voor deze (optische) perfecte speler, speelt beter dan de meeste standaard Bach CL trompetten (vooral de intonatie)!

foto´s : https://picasaweb.google.com/jorisderij ... Conversion

Voor meer info => jorisderijbel@gmail.com

groeten,


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 01:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Er is hier niets te zien. Of u heeft geen toegang tot deze foto's of ze zijn niet op dit webadres aanwezig. Neem rechtstreeks contact op met de eigenaar om toegang te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 04:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
238... Is geen allemans vriend. Schijnt veel lucht doorheen te gaan.
2000 euro voor een 2e hands instrument is best veel. Nieuw kosten ze 500 meer. En 300 euro voor een 2e hands Bach mondstuk is ook al zo'n hoofdprijs. Ik wens je succes met de verkoop. :)

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 06:54 
Offline

Geregistreerd: 02 sep 2007 15:36
Berichten: 32
Hier is een andere link:

http://trumpetherald.com/marketplace.ph ... conversion

@Camel: Ik daag je uit om een een nieuwe 238 te kopen voor 2500 € + Malone leadpipe én tuning slide...:) Maar de commentaar op trompet.nl wil ik gerust counteren, de trompet heeft niets te verbergen!
De ventielen lopen perfect en hebben metalen glijders.

Groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 14:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Jamaar, ik ben helemaal niet zo'n fan van de 238. En jij ook niet, anders zou je hem niet verkopen :wink:

Overigens: het is niet om af te kraken, hoor, het zal ongetwijfeld een goeie trompet zijn, alleen door zijn beker niet de makkelijkste. Bovendien: die malone conversie (lijkt heel erg sterk op de yamaha leadpipe) is een eigen investering, ik vraag me af of je hem voor die prijs zult verkopen.

Succes daarmee. :)

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Zit die verkoop nou niet te verpesten Marnix..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 17:00 
Offline

Geregistreerd: 02 sep 2007 15:36
Berichten: 32
@Camel:
Indien je dit nog niet wist, Bob Malone produceert bijna niets anders meer dan Yamaha artikelen, tenzij je natuurlijk een Yamaha artist bent en in Chicago symphony speelt... Alles wat hij maakt is nu Yamaha, dus als je bij hem een MC1 bestelt dan heb je exact dezelfde leadpipe als dat je eentje van een Chicago model afhaalt...MC2 komt van een NY model.
Maar het was YMH die met Malone zijn toestemming zijn stuff is gaan kopiëren (voor een onbekend hoog bedrag).

Ik zal je zeggen waarom ik ze verkoop; ik heb nog een Yamaha C chicago prototype, de voorloper van de Chicago zeg maar en die speelt ook echt goed..
Met twee C trompetten in huis, beiden totaal anders (YMH met MC1 en Bach met MC2), is het gewoon elke dag moeilijk kiezen...En zeggen van; ik kies de trompet die nodig is voor welk repertoire, dan ben je elke dag weer aan het proberen en doen ipv gewoon deftig te studeren aan de partij...

In mijn geval was het zo: YMH = speelt gemakkelijk, intonatief geen enkel probleem, klank is helderder dan de Bach, goede projectie, grote trompet waardoor altijd goed opletten om klank open te houden, zeker in hoge register kan ze zeer dun klinken als je te weinig steunt geeft (in FF passages, pp is geen probleem)

BACH = iets zwaarder dan de YMH, zeer donker geluid, maar wel gecentreerd, intonatie is goed, wel oppassen bij pp in midden register (je moet altijd blijven ondersteunen, anders intonatie moeilijker). Klank is steeds supergoed en over all beter dan mijn YMH. De beker heeft een steel rim wire, wat de trompet typische Bach klank geeft...

Ik moest dus kiezen tussen deze twee, want ik werd gek van het uitproberen tussen beiden.. De YMH is een speciale trompet voor mij, is zelfde als HÃ¥kan H. en Bo Nilsson hebben (beiden mijn mentors en grote voorbeelden), heb met dit instrument een speciale service bij YMH Hamburg en kan er steeds terecht voor aanpassingen, onderhoud etc...voor belachelijk weinig geld...

De Bach heb ik laten aanpassen bij Spada, omdat hij de enige is die alle YMH stukken op voorraad heeft, zowel de leadpipes als de tuning slides...Het is dus een Bach met Malone/YMH onderdelen (noem het zoals je wil) komende van bij Spada in Zwitserland.

En als ik de Bach niet verkocht krijg, dan gaat ze in de doos en laat ik ze achter in België volgende keer dat ik naar huis ga, dan kan ik niet meer vergelijken en dan zien we wel binnen een paar jaar wat ik er dan van denk...
En dan stel ik mijn plannen uit om een betere Es trompet aan te schaffen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach CL 238 met Malone conversion
BerichtGeplaatst: 09 aug 2011 18:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Ach ja, de voortdurende zoektocht naar een goeie C trompet.
Ik blijf me altijd een beetje verbazen dat mensen zoveel geld uit kunnen geven voor een c trompet.

Toen mijn docent zijn baan bij het KCO won, wilden ze graag weten op welk instrument hij speelde. Stomverbaasd waren ze toen ze hoorden dat het om een redelijk standaard en redelijk goedkope Yamaha ging.

Ikzelf heb slechts 1 keer een redelijk prijzige c trompet gekocht, en dat was een bach, ook met Malone conversie. Maar dan de originele bachalone conversie. Mooi ding, maar ging uiteindelijk wel rotten. Sindsdien altijd op standaard c trompetjes gespeeld. Van Bach, tot Calicchio en daar zelfs combinaties tussen, die ik zelf ontwierp. Blijkbaar past een standaard instrument als c trompet toch prima bij mij. Zelf lekker een beetje klooien.

Hoe dan ook: succes met de verkoop :)

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.