trompet.nl > forum > Toon onderwerp - tegendruk?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 16:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: tegendruk?
BerichtGeplaatst: 18 jan 2013 11:22 
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2010 15:59
Berichten: 55
Woonplaats: Tilburg
@ Joker en Roel,
Het plaatje vond ik ook heel grappig.

Even terug on topic: ik pas mijn materiaal pas aan gewenst geluid e.d. aan als ik er eenmaal prettig op speel. Daarom duurt mijn safari net zo lang totdat ik nog lekkerder speel dan nu. Ik vind trompet beheersing nl al lastig genoeg an sich. Daarover heb ik met Roel al eens een interessante discussie gehad.

Nu heb ik gelukkig een combi waarop ik goed uit de verf kom en waarmee ik veel kanten op kan. Daarop kan ik altijd terugvallen. Maar zolang ik het idee heb dat het nog beter kan, blijf ik lekker experimenteren.

_________________
trp Yamaha 8310Zs / 2010
flh Yamaha 631G / 2001
mp Yamaha 14B4, 14C4, 14F4GP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tegendruk?
BerichtGeplaatst: 18 jan 2013 14:12 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
The Joker schreef:
En als je de oplossing nu eens niet in het materiaal zoekt? Het symptoom van afdruk op je lippen heeft bijna elke trompettist (100% zonder druk spelen kan nu eenmaal niet), maar ik blokkeer daar niet door... En met mij vele anderen.

Afbeelding


Ach. schuilt in ons allemaal soms niet een "Robin"......... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: tegendruk?
BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 08:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Marcus schreef:
Nu heb ik gelukkig een combi waarop ik goed uit de verf kom en waarmee ik veel kanten op kan. Daarop kan ik altijd terugvallen. Maar zolang ik het idee heb dat het nog beter kan, blijf ik lekker experimenteren.


Je kunt daar ook behoorlijk tureluurs van worden:) Ik heb ook een tijd gedacht: "wat als ik dit en dat en zus en zo" en echt beter is het daar nooit van geworden.
Je moet soms ook jezelf de tijd geven om je iets eigen te maken. Ik speel alles van klassiek tot jazz en pop op 1 trompet en 1 mondstuk en probeer de sound die bij die stijl hoort 'zelf" te maken. Dat lukt, vind ik, vrij aardig:)
Ik wissel alleen op bugel weleens van mondstuk. Speel daar op een Bob Reeves en die klinken vrij direct. Speel ballads en kleine liedjes dan bijvoorbeeld op mijn Slokar...
Kortom: Ik denk dat je het vooral bij jezelf moet zoeken en minder in het materiaal. Het materiaal geeft maar een relatief klein verschil denk ik. Tuurlijk je moet geen lead gaan spelen op een 1,5 C (hoewel er vast mensen zijn die dat doen en vet en goed klinken) maar je snapt vast wat ik bedoel:)
By the way: Heb je weleens een filmpje van jezelf gemaakt tijdens het spelen? Hoe het er uitziet etc? Je kunt een hoop leren van reflectie....

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.