trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha 11C4 short shank
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 13:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Yamaha 11C4 short shank
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 20:09 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Dat was juist de reden dat ik een short shank 11C4 wilde proberen op mijn 2310 cornet. Dan heb ik precies dezelfde configuratie als op mijn trompet. Jij zegt dat de short shank niet zo goed werkt op je bes- cornet. Zelf speel ik af en toe met een DW 5B op de 2310 en dat gaat eigenlijk uitstekend. Dus ik dacht, misschien lukt het met de Yamaha short shank ook wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha 11C4 short shank
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 20:25 
Offline
Administrator

Geregistreerd: 03 mei 2002 21:42
Berichten: 155
Woonplaats: Rotterdam
De short shank is voor mij vele malen fijner op Es cornet. De long shank op de Es cornet werkt daarentegen voor mij totaal niet lekker (moeilijker in hoge register, 'platter' in sound). De short shank zou in principe minder problematisch moeten werken op Bes cornet (daarom noemde ik ook de vergekijking met al die short shank Denis Wick mondstukken die juist voor de 'British style' Shepard Crook cornetten zijn gemaakt). Verassend genoeg vind ik de long shank zelf op Bes juist weer fijner.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha 11C4 short shank
BerichtGeplaatst: 18 apr 2013 10:48 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Omdat ik me een beetje zat te vervelen achter mijn computer bij Mouthpieceexpress de 11C4 short shank voor cornet besteld als mede een blokkeerschroef voor de derde slide van mijn Yamaha 6345 trompet.
Gisteren kwam het pakje aan. Uiteraard de verkeerde schroef, de korte voor de 2310 en 2330 cornet alsmede een normaal Yamahadoosje met daarin zo'n beetje het kleinste mondstuk dat ik ooit gezien heb.Het halve doosje was leeg. Had vroeger eens een Holton Heim 2 voor trompet aangeschaft, een totaal lichtgewicht niemendalletje, maar dit slaat alles. Als je een DW 5B klein vindt: deze is kleiner, kortere shank, miniscuul cupje, ieldun rimmetje maar wel mooie letters erin gegraveerd met merk en type (Bach vintage stijl letters). Hij verdwijt ook nog eens bijna volledig in de receiver.
Of ik erop kan spelen weet ik nog niet maar hij is erg leuk om naar te kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.