trompet.nl > forum > Toon onderwerp - mondstuk wissel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 00:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2004 17:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
nee ik heb het verkeerd geschreven het is een jaar en 4 mnd en ik ben overgestapt op advies van m,n leraar en veel koste het niet want ik heb em gekregen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2004 17:48 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Sorry maar 1 jaar en 4mnd vind ik ook nog een korte tijd starten op een 7c en dan voordat je echt leuk iets kan spelen duurt toch al gauw 2,5 jaar (op ALLE TALENTEN hier na :evil: ) zowiezo moet hoogte nu absoluut geen uitgangspunt zijn maar stabileit, toonkwaliteit, aanzet enz.

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2004 18:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
nou dat is dus precies waarom ik ben overgegaan dat had ik niet op de een en wel op de ander . volgens mijn leraar ben ik nu verbeterd tenopzichte van wat ik eerst had , als ik het kon met wat ik had dan was ik niet overgegaan maar het is nu een echte verbetering en aangezien ik nu op het punt sta om met meerdere mensen te gaan samen spelen moet ik ook goed met hun in harmonie zijn.
ik leer vooral jazz muziek en bigband muziek. ik weet niet of dat wat met een mondstuk te maken heeft?? maar deze reacties zijn waardevol voor mij , ik denk dat de meeste van jullie al wel een aantal jaren spelen en ik kan daar alleen maar van leren , tips opsteken etc etc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2004 15:26 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Paul Cacia een van de Highblow trompetisten heeft in zijn iets jongere jaren gespeeld op een 1,1/4 C Bach (een badkuip) voor het geluid wordt wel vaker gewisseld naar een Reeves mondstuk maar in principe geldt je kunt het of je kunt het niet dus daar maakt het mondstuk niet zoveel mee uit.

Een ding geldt altijd en dat is: Nothing comes without practice en dedicated work.

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2004 15:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
kijk ik kom er net bij kijken in de trompet wereld en speel vanaf het begin dat ik les begon te nemen op een yamaha 16c4gp en ik meen dat het overeen komt met een bach 1-1/2 c hoe staat de reeves 43m in vergelijking tot de yamaha ?? en ja het is zo dat je beter op het mondstuk kan blijven spelen waar je op begonnen bent maar als ik op een gegeven moment in een bigband ga spelen moet ik volgens mij wel over naar een ander mondstuk of niet?? ik meen dat dat is vanwege het soort muziek wat je speelt.
ik las laatst dat een diepe cup vaak gebruikt wordt voor klassiek muziek en symphonisch en een een ondiepe cup vaak voor licht , jazz , en bigband etc etc Ik kan er enorm naast zitten maar het is wat ik gelezen heb.

ik hoop dat jullie mij veel nuttige tips kunnen geven

groeten van bas van oostrom


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.