trompet.nl > forum > Toon onderwerp - denis wick 2W mondstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 13:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: denis wick 2W mondstuk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2013 00:04 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2013 18:42
Berichten: 3
Hoi, ik heb nog een denis wick 2W liggen, is eigenlijk voor C trompet? Ik speel zelf, na jaren king liberty, yamaha 6310zs trompet. 2W gebruik ik thuis wel eens, vind ik mooie volle warme klank uit de bobby shew komen tot de a boven de balk. Is het verstandig om met 2W mondstuk verder te gaan,ik speel in coverband dus veel boven de balk en in een brassband niet te vaak in het hoge register. Mijn huidige mondstuk is Curry 70M en de bob reeves 43 es ben ik aan het testen. Heeft iemand ervaring met 2W in bestrompet, uithouding klank


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: denis wick 2W mondstuk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2013 07:56 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Er zijn weinig fabrikanten die claimen dat een mondstuk voor een bepaalde trompet is. (Monette doet dit wel, maar die claimt wel meer).
Voor piccolo trompet worden wel specifieke mondstukken gemaakt, maar dat komt omdat een piccolo trompet een wezenlijk ander instrument is.
Maar voor bes en c trompet kun je moeiteloos hetzelfde mondstuk gebruiken. Is ook wel zo makkelijk.

Ik zie je 3 wel heel verschillende mondstukken noemen, en ik heb je al eens een tip gegeven over de Bob Reeves.

Aanvullende tip: je geluid zit voornamelijk in je hoofd. En uithouding moet je aan werken. Dat kost tijd en moeite. Net als bij hardlopen, dat doe je ook niet in 1 dagje tijd.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: denis wick 2W mondstuk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2013 09:18 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2013 18:42
Berichten: 3
Hallo marnix, bedankt voor je antwoord. Ja 3 totaal verschillende mondstukken , curry 70M speel ik omdat ik daarmee op de king lekker mee weg kwam, uithouding, hoogte, klank maar nu ik yamaha heb is alles een beetje krantachtig geluid met die curry. Yamaha is al lichtgewicht natuurlijk dus ik zal mijn stijl aan moeten passen denk ik.bob reeves heb ik te leen om uit te proberen ivm grotere boring als curry. Denis wick heb ik nog liggen van heel vroeger. Veel blijven oefenen denk ik, ik dacht misschien dat ander mondstuk warmer geluid kon geven. Als ik diepere cup pak zit de hoogte niet zo lekker maar daar is oefenen voor, toch? :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: denis wick 2W mondstuk
BerichtGeplaatst: 28 dec 2013 16:55 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik ken de curry 70m niet, maar als die eenzelfde cupdiepte en diameter heeft, zul je er niet snel of makkelijk een warm groot geluid mee krijgen. Persoonlijk vind ik dat soort mondstukken voor c trompet totaal onbruikbaar. De 43c van reeves is daarentegen wel bruikbaar.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.