trompet.nl > forum > Toon onderwerp - waar ben je op begonnen ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 17:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2004 22:59 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Misschien moet je dan na 40/45 minuten even ophouden......

Tip, na je werk kun je neem ik aan meerdere dingen doen in je huishouden.
Wissel dat eens af met studeren, dat helpt al een beetje met de spreiding, en dan doe je toch ook eens iets aan je huis, ipv alleen maar met trompet bezig zijn :mrgreen:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2004 23:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
waahahahaha ja dat is goed :D :D .
Ja ik zal ens proberen om eerst 45 min te oefenen en daarna nog een x oid met een tussenpose om even te herstellen .
Goeie tip marnix bedankt

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 10:29 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
He Baszz,

Heb jij geen leraar die je dit soort dingen hoort te vertellen? Vraag me serieus af of je nou een drol van een leraar hebt, of gewoon veels te ongeduldig (oftewel heel erg enthousiast en fanatiek) bent en daarom alles hier op het forum vraagt, ipv te wachten tot je les. De vragen die je hier stelt zijn dusdanig, dat een beetje trompetleraar dat toch allemaal wel moet weten (en dus jou zou moeten antwoorden).


Jeroen.

P.S.: Heb je 'm al? :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2004 17:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Jawel ik heb zelfs een hele goede leraar (volgens de vele reacties die ik krijg over m,n vooruitgang)
Zijn naam is jan Doedens uit Alkmaar....dirigent ALkmaarse bigband speler in de burn brigade big band en speler is in de band Father moses and his soul deciples .
En ja ik ben zeer ongeduldig eigenlijk veel te ongeduldig maar dat komt omdat ik de hele dag wel trompet wil spelen zo gaaf vinnik het :D
De lesboeken zijn binnen 2 mnd uit en komen er weer nieuwe . ik net van Eabersold een nieuwe gekregen The Magic of Miles Davis met cd dus daar gaan we weer mee aan de gang .


en nee helaas hij is er nog niet :?

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2004 21:53 
Offline

Geregistreerd: 19 dec 2001 19:44
Berichten: 20
Woonplaats: Enschede
Tot nu is er alleen gepraat over de mondstukken voor bes-trompet. Maar hoe zit het met de piccolo-trompet. Op bes en C speelde ik tot voor kort, na diverse omzwervingen, op Bush WXA, maar sinds kort weer terug bij VB 1C. Dit bevalt me goed. In de hoogte is het hard werken. Op piccolo speel ik al lange tijd VB-7EW. Dit laatste bevalt me niet zo goed, slaat gauw dicht. Zet ik VB 1C op de piccolo, prima, maar in de hoogte, zeg maar vanaf c (a-partij) is het moeilijk klank te houden, maar hij slaat niet dicht.
Waarop spelen de piccolo-trompettisten onder ons?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2004 22:24 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb al jaren een Warburton mondstuk voor m'n piccolo trompet. Ik heb twee verschillende cups in gebruik, een 4sv en een 4m (later bijgenomen). Daaronder zit een 10 stift. De sv gebruik ik alleen voor de echte zware klussen en de m voor de rest. Ik speel dus meestal de 4m :roll:

De 4 serie van warburton is in diameter gelijk aan de 3 van Bach, 4m = 3d en 4sv = 3e, ongeveer hè! Proberen waard, zou ik zeggen. Er spelen toch redelijk veel collega's met een Warburton op hun piccolo trompet. Succes met zoeken en proberen.

Jeroen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2004 23:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
ik ben (nog) niet erg geoefend op de piccolo, maar ik vind een Schilke 10A4A wel lekker spelen, en vooral goed klinken bij een collega die 't effe beter kan...

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2004 09:45 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2002 09:24
Berichten: 114
Woonplaats: Langdorp, België
Voor Bestrompet ben ik net als zovelen begonnen op een 7C, wat al gauw te klein leek en ik ben overgstapt op 3C. Na vele omzwervingen, zoals na een dubieuze mondstukaanmeting waar de man mij Tilz aanmat, kwam ik bij mijn all time favourite, de Schilke 14A4A. De klank ik iets scherper maar wel nog mooi rond, en daar was ik al een tijdje naar op zoek. Die gebruik ik nog wel het meest. Voor echt lage partijen mie erg donker moeten klinken durf ik mijn oude 3C Megatone nog wel eens gebruiken.

Voor piccolo gebruik ik een zeer gewaagd mondstuk, maar het bevalt me wel: de schilke 6A. Zeer klein en met een superbrede rand, dus comfort te over. Het proberen waard, maar het is even aanpassen geblazen!

:lol: geblazen, snap je :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 124 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.