trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach 3C en aanverwanten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 09:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bach 3C en aanverwanten
BerichtGeplaatst: 08 feb 2004 21:29 
Offline

Geregistreerd: 15 nov 2003 21:44
Berichten: 9
Welk type mondstuk voldoet het best aan deze eigenschappen: smalle-scherpe rand, grote-ondiepe cup en een grote boring.
Ik kom van een bach 1 1/2 C en speel sinds geruime tijd op een bach 3C. De 3C ligt me duidelijk beter, maar een mens is nooit te oud om nog eens iets anders te proberen.
Heeft iemand tips?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2004 21:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Hee hallo Trompette wat was de rede om over te switchen naar een 3C mondstuk , ik wil dat ook proberen en speel nu ook 1-1/2C , ben heel benieuwd

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2004 19:12 
Offline

Geregistreerd: 15 nov 2003 21:44
Berichten: 9
Net als iedereen begonnen op een 7C tot de 'meester' het tijd vond om naar 1 1/2 C over te stappen. Tot een goeie vriend beroepstrompettist me wist te overhalen om eens iets anders te proberen. Wat hij zei was waar: mijn toon is nu veel opener en ik speel veel comfortabeler ook in het hoge register. 't Is toch jammer hoe ze je vaak in vakjes willen stoppen en mondstukken aanmeten waar je eigenlijk niets mee bent. Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken waar hij zich het best bij voelt. Maar mijn zoektocht is hierbij nog niet ten einde. Ik denk dat er nog meer uit te halen is, vandaar mijn vraag.
Ik loei nu harder - hoger en beter met mij 3C dan met mijn 1 1/2C. Bij een collega is dit net andersom. 'k Zou zeggen, geloof niet altijd alles wat ze je willen aansmeren of wat 'de mainstream' doet. Elk moet voor zich uitmaken waar hij of zij zich het beste bij voelt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2004 20:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Aha dat is zo , maar ik ben vandaag even langs de winkel geweest en heb daar even een A&S 3C te leen gekregen , lekker goedkoop zo,n ding en leuk om er een beetje indruk van te krijgen .
Ben benieuw of het verandering brengt , ik mag hem een week proberen dus.....

Bas

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach 3C en aanverwanten
BerichtGeplaatst: 10 feb 2004 20:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
trompette schreef:
Welk type mondstuk voldoet het best aan deze eigenschappen: smalle-scherpe rand, grote-ondiepe cup en een grote boring.


Warburton 2 of 3, cup S of SV (of mischien M, hoewel dat al wat dieper wordt, vergelijkbaar met VB D-cup). Deze voldoet aan de eisen die je stelt, maar het is slechts een richting. Je kunt geen mondstuk op papier uitkiezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2004 18:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Ik heb 2 weken een 3C A&S mondstuk mogen proberen maar dat had niet de gewenste uitwerking voor mij , maar op dit moment heb ik een 5C A&S te leen om te proberen en dat heeft tot nog toe het gewenste resultaat namelijk : directe trefzekerheid op de lage noten met koude start en een mooi verloop vann laag naar hoog op de chromatische toon ladder en dat is meestal het begin van m,n opwarming .
Ook met de stukken die ik speel gaat het makkelijker met de octaaf sprongen bv en na een uur kan ik nog mooi hoog komen dus het gaat al beterder :wink:

bas

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.