trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach-mondstuk - verschillend????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 02:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2002 11:18 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 923
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Rik,<p>"gelijk aan de vorige"...<br>eerder "zeer gelijkend".<p>Met de huidige technieken zal het inderdaad mogelijk zijn om wat de vorm betreft een "zeer gelijkend" mondstuk te produceren... maar wat met de chemische samenstelling van het gebruikte materiaal zelf ? <br>Die is misschien in de loop der jaren ook veranderd; vandaar misschien zelfde vorm maar ander gewicht ?<p>Een trompet is een resonerende massa, gelijk waar je gewicht aan toevoegt of wegneemt verander je daarmee de eigenschappen van het systeem. <p>Stukje bij beetje en met veel moeite slagen wetenschappers erin delen van het systeem te parametriseren en een computer-rekenmodel op te stellen (doorgaans is hierbij dan nog de bespeler zelf buiten beschouwing gelaten...)dat bij verdere voorspellingen aangaande het gedrag gebruikt kan worden en zo komen nieuwe parameters aan het licht en begint alles opnieuw.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2002 13:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Tot nu toe missen we de uitslag van de ultieme praktijktest door Pygmy. Dat de mondstukken er anders uitzien dat weten we nu wel, maar dat geld ook (!) voor de Vincent etc. Corp. mondststukken onderling, want mijn ene 3c is toch echt anders afgedraaid dan de ander. Dan heb ik het niet over de rand, cup en backbore maar over de buitenkant van het steeltje. Of dat wat uitmaakt...... mwah.<br>Pygmy kan ons nu vertellen wat het verschil in geluid, gevoel, vibrations etc. is tussen Vincent met en Vincent zonder Corp. We zijn allemaal benieuwd dus laat ons niet in de steek Pygmy!

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2002 13:44 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Okee dan. De algehele rand en cup van mijn oude bach (corp.) lijkt een fractie kleiner dan de nieuwere typen en merken als A&S...<br>De klank is niet heel veel anders...misschien wat doffer en compacter.<br>De speelmanier is op zijn zachtst gezegd niet erg prettig...ook de stabiliteit van het raken van de noten is vreemd. Het zwabbert a.h.w. alle kanten op...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 22:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Is dat even een tegenvaller! Waren we eerst gerustgesteld door Kenny, blijkt nu dan toch de Hornblower het gelijk aan zijn zijde te hebben.............. Ook jammer van de poen die Pygmy (anagram van Gympy?) in dat nieuwe mondstuk heeft gestoken want ondanks dat Vincent het draaiwerk heeft uitbesteed weet ie nog wel te vragen! <br>A&S mondstukken zijn GEEN exacte copien van Vincent Bach Corp., maar dat zegt nog niets over hun qualiteit qua bespeelbaarheid etc. Kijk je echter wat Arnold en zijn zonen vragen voor hún draaiwerk dan zou ik me beslist niet laten weerhouden om daar eens een voet tussen de deur te steken.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2002 07:52 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
Slechts 17 euro voor een A&S is echt een giller...

_________________
Make music not war.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2002 13:17 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Bach is toch nog altijd beter dan sommige ander merken, ook in huidige versie!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2002 14:33 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Voor de goede orde: Pygmy Twylyte is een nummer van Zappa....A&S maakt prima mondstukken....en ik heb 15 euro betaald!!! Voor een scheet en een knikker heb je dus een mondstuk wat net zo goed of in mijn geval beter is dan Bach..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2002 14:36 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
pygmy twylyte schreef:
Voor de goede orde: Pygmy Twylyte is een nummer van Zappa....A&S maakt prima mondstukken....en ik heb 15 euro betaald!!! Voor een scheet en een knikker heb je dus een mondstuk wat net zo goed of in mijn geval beter is dan Bach..


Wat raadt je als equivalent van een Bach 1-1/2 C aan?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.