trompet.nl - d toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 11 dec 2017 12:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Geschikt mondstuk?
BerichtGeplaatst: 03 maart 2016 21:08 

He Teun,
Ik heb ook lang gezocht naar een goed mondstuk.
Ook begonnen op een bach 7c maar ik kreeg al gauw een randafdruk op menne smoel.
Dan 5C, 3C, zelfs 1C maar eigenlijk kreeg ik bij allemaal ne 'teut'
Ze zeiden dat ik te veel druk zet ...en dat bach vrij scherpe rand heeft.
Nu heb ik ne yamaha 14b4 dat 3C bach maat is en heb ik bijna
geen last meer van dat circelprobleem.
yamaha heeft een ' zachtere' rand naar mijn gevoel.
:D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2016 19:57 

Teun Huis in't Veld schreef:
Bedankt voor de reactie's :) ben helemaal nieuwe in de ''forumwereld'', maar vet handig dit ! :D
Ik ga deze week denk ik even langs bij Wiggers in Borne. Maar een 7c is dus eigenlijk al een vrij groot mondstuk?

Wiggers zal je waarschijnlijk een JK aan prijzen.
Goede mondstukken voor weinig geld.
Hij verkoopt ook Bob Reeves, die zijn nogal duur zonde dat die in de kast beland mocht deze toch niet bevallen.
De 1,5C van JK erg prettig mocht deze je groot zijn zou je eerst nog naar een 3C kunnen, proberen zou ik zeggen.
http://www.thomann.de/nl/stoelzel_112c_ ... stueck.htm
Deze zijn echt goedkoop en zeker goed voor dat geld, mocht je toch een meerdere maten willen proberen.
Succes.

JK 1.5 C
Bugel Main.
JK 1.5 C

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2016 03:05 

Ik dacht ook altijd dat ik groot groter grootst moest, maar dat drukken komt omdat je embouchure openstaat, dan moet je hem dichtdrukken om geluid te maken.
Met een kleiner mondstuk werkt zo'n open embouchure gewoon niet. Moet je even opnieuw geluid leren maken maar dan heb ook wat.
Ik was dus na 10 steeds grotere mondstukken veel beter af met een iets kleinere. Ik ben zelf erg verguld met de Bach 10.5C. Erg comfortabel, slechts een haartje kleiner dan de 7c en speelt zichzelf als je de slag eenmaal te pakken hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2017 22:56 

Over maten van Bach mondstukken leven nogal wat misverstanden.

Dit is het beste artikel dat ik ervan ken:

http://trumpetpla.net/2015/10/03/vincen ... outhpiece/

Citaat:
So here’s the important observation about internal diameters that nearly always gets overlooked when people talk about the various Vincent Bach mouthpieces. The size of a 1 is listed as 17.50mm. The various other 1 sizes, including 1-1/4 and 1-1/2, are listed as 17.00mm. A difference of 0.5mm. This pattern continues; the 2 and 2C both have 16.50mm internal diameters. So which mouthpiece do you suppose would have an internal diameter of 16.00mm? Maybe a 3? No, the answer is 10. What? 10? The difference between a 1C and a 2C, with nothing in between is the same as the difference between a 2C and a 10C with six different sizes in between. Fact. Here’s another thing: sizes 6, 7 and 8 are all listed as having the same rim size. Actually a 5 is apparently only 0.05mm different – that’s approximately the width of a piece of paper. When you consider that your lips will swell more than that whilst you’re playing, just because of extra blood flow, it makes the difference completely insignificant.

TPT : Van Laar B4 | Van Laar B8 | Schilke X3L | Olds Super | Jupiter 1600i | Buescher Tru Tone
FLH : Van Laar B2
MPC : Bob Reeves | Frate | Ingram | Patrick

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur