trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ondiepe mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 15:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 11:46 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
JK is zeker de moeite waard om te proberen. Voordeel is vooral dat die mondstukken niet echt duur zijn, nog geen 30 euro, dus kan je nog eens wat proberen. Die "exclusive" lijn ken ik niet, maar met de standaard "USA" lijn heb ik zeer goede ervaringen mee, net als vele anderen op dit forum, als ik die poll bekijk. Pas op, de afmetingen van de "exclusive"lijn zijn niet de standaard maten. Een 3C is van de "exclusive" heel anders dan een Bach of JK of A&S 3C. Kijk dus effe goed naar de afmetingen van de binnen en buiten diameter. Succes!<p>Edited by: HighQ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 12:39 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Veel succes in ieder geval rproost met de lead in een bigband. Dat zal zeker wel effen wennen zijn en studeren anders ga je er zeker niet komen. Als de G er met moeite uitkomt, amai... Ga ook niet te ondiep hoor, da's niet meteen nodig, een goeie techniek met heel veel ademsteun, da's belangrijk dat je dat nu terug aanpast en veel studeert, niet meteen in de extreme hoogte anders komt er over een week of twee geen noot meer uit, bouw je basis uit G2 - A2 - B2. Toen je ingedut was moest je waarschijnlijk niet veel ondersteunen wel nu moet je dat echt weer wel doen. Zegeuh, een tip, neem tweede trompet vooraleer iemand anders dit doet. Die partij heeft de solo's en het is niet extreem hoog, je hebt wel een aardige functie. Indien ik zou mogen kiezen pak ik tweede.<p>Edited by: kennyvh


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Die g was 4 weken geleden Ik zit inmiddels op D3 al klinkt ie wel wat dun en geforceert.<br>Wat bedoel je ermee dat de 2e trompet de solo's krijgt? Heb je als 1ste geen solo's?<br>En super ondiep was ik al niet van plan want ik vermoed dat je daar heel anders op moet leren spelen. En verder... dat hoog spelen is natuurlijk ook wel een uitdaging...!<p>Edited by: rproost


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 13:09 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Ik ben bij mijn band op tweede trompet begonnnen (speel nu gelukkig één), en vond dat als er geen eerste is, het een regelrechte ramp is, om die partijen "los in de lucht hangend" te spelen. Zeker als er verder niemand is zou ik ook meteen één kiezen als het kan. Een echte improvisatie-solist ben ik niet, en is ook niet mijn streven. <br>Toen ik een maal één begon te blazen, heb ik me inderdaad in het begin ook opgeblazen: Langzaam het vermogen opvoeren was wat mij geholpen heeft, en heb met mezelf afgesproken dat ik me nooit meer te pletter blaas: dan ben je meer dan een week achterop, en houd je uiteindelijk niets over.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 16:20 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Bij de bigband waar ik speel worden de solos gespeeld door de tweede trompet, tenzij er een echte solotrompet is in de set van het muziekstuk zelf maar dat komt zelden voor. De reden waarom de tweede meestal de solo's krijgt is om de eerste te sparen (hij blaast al genoeg in de hoogte).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2002 19:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Ben vandaag naar Schreeven gegaan in Nijmegen voor een nieuw mondstuk.<br>Ik heb gekozen voor een JK Exclusive. Die zijn wat zwaarder dan de USA serie en de maten lopen veel verder door. Ik kon niet goed kiezen voor de 3E(17.2mm) of de 2E(17.4mm). Wat een geluid! Zoveel herrie had ik nog nooit gemaakt. De 2E had een groter maximum volume (en ik knalde er zo een E3! uit) maar de 3E klonk iets compacter en muzikaler. De diepere mondstukken vond ik niet echt beter klinken, alleen maar doffer. Ik heb uiteindelijk de 2E mee naar huis genomen want ze zeggen dat je de grootste moet pakken die je aankan. Nog maar even goed proberen thuis. Gelukkig mag ik binnen 8 dagen ruilen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 15:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Toch maar die andere genomen. Maximum firepower is leuk maar ik heb dat ding toch om muziek te maken, geen lawaai (al is dat onderscheid niet voor iedereen even duidelijk als ik aan het toeteren ben)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 16:13 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Toch interessant om te zien hoe snel je ergens op terug komt, vindt je niet? :o)<br>Zoiets is heel bergrijpelijk hoor en iets wat velen van ons wel eens, of vaker, is overkomen (mij incluis). Van een kleine cupdiameter naar een grotere lijkt altijd makkelijker, maar na een paar dagen, als de nieuwigheid er af is (voor je lippen) merk je pas of je zo'n groter mondstuk echt aankan, of dat je toch iets boven je macht speelt. Veranderen van mondstuk kun je het beste in kleine stapjes proberen. Ook wanneer je een andere rand, cup, backbore enz. zoekt. Het neemt wel wat tijd en geld in beslag, maar je loopt in ieder geval niet het risico, dat je door een totaal verkeerd mondstuk, je naar de "klote speelt".

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.