trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ondiepe mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 12:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 11:54 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
Ja, dat is zo. Zelfde diameter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 11:57 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Jaja, maar de echte mondstukken voor het screamen of het upper register/ bigband lead-trompet zijn klein van diameter én ondiep. Zie GR, Yamaha Signature, ...<p>Edited by: kennyvh


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 11:57 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
Voor popband gebruik ik een kleiner mondstuk en daarvoor is het gewoon een verbetering. 't Is allemaal wat scherper en mijn bereik is ook wel iets toegenomen.<p>Ik denk dat je in een Harmonie/Orkest, etc. beter een groter kunt gebruiken. Zo'n kleine heeft daar (volgens mij, en wie ben ik)niet zo'n mooi geluid voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 12:23 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2002 13:37
Berichten: 22
Wat bedoelen jullie eigenlik met diameter?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 12:23 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2002 13:37
Berichten: 22
Wat bedoelen jullie eigenlik met diameter?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 13:49 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Daar wordt de binnendiameter van de cup mee bedoeld. Maar dat is nogal verraderlijk omdat de vorm en breedte van de rand veel uitmaakt voor het gevoel. Twee mondstukken met dezelfde diameter maar met een andere rand kunnen heel verschillend (groter/kleiner) aanvoelen. Enkel de cupdiameter vertelt dus maar een deel van het verhaal. Het is in ieder geval een middel om mondstukken te kunnen vergelijken.<p>

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 19:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 apr 2002 15:25
Berichten: 20
Woonplaats: Zoetermeer
Heeft de boring van je tromprt ook invloed op een en ander? Klank en zo bij verschillende mondstuk dieptes (ik bedoel niet zozeer uit de boring zelf, alhoewel dat natuurlijk ook meespeelt). <p>Ik speel zelf namelijk op een trompet (2, eigenlijk) met een uitgesproken smalle boring (Conn, 1964 Director en 1955 Connstellation 38B (behang verwijderen??? hierop spelen; kan ook erg mooi en zacht bespeeld worden hoor <G>))<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 10:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Ik ben een paar weken geleden begonnen als 1ste trompet (ik ben nog de enige) in een pas opgerichte bigband. Heel leuk, ik krijg echt weer zin in trompet spelen. Daarvoor had ik een paar jaar in zitten dutten als 3e trompet in een koperensemble, dus dat was ff wennen. Dat wordt dus oefenen! Ik haalde de (niet zo heel) hoge g nauwelijks meer.<br>Een mooie gelegenheid om eens naar mijn materiaal te kijken dacht ik.<br>Ik heb een Schilke 15B mondstuk (6 jaar geleden door meneer Rensink aangemeten) en die is niet slecht, alleen glijdt hij steeds van mijn mond af (en nee, aan schuurpapier begin ik niet). Ik heb ook een Dennis Wick 1C, daar kom ik hoger mee (vanwege mega bore en backbore?) maar hij intoneert te hoog in de hoogte en mijn lippen zijn met een kwartiertje helemaal rauw (maar niet moe).<br>Ik wil dus andere. Ik dacht zelf aan een JK Exclusive 3C voor het koperensemble en een JK Exclusive 3E of 3F voor de bigband. Ik kan natuurlijk ook een 3D voor alles nemen....?<br>JK heeft ook een bigband lijn bv. 3EB is dat wat?<p>kommentaar?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.