trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bruno Tilz mondstukken - Wie bezorgt me meer informatie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2001 14:01 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Beste trompetters allemaal,<p>Wie kan me meer informatie bezorgen over de Bruno Tilz mondstukken? Eventueel informatie, tabellen, een link? Ervaringen met de 1-1/2 C van Tilz?<p>Met vriendelijke groet!<p>Kenny VH<p>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2001 21:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Hallo Kenny,<p>Bruno Tilz is een grote fabrikant van allerhande mondstukken, van standaard tot zeer bijzonder, waaronder mondstukken voor barokinstrumenten.<br>Ik ben in het bezit van het volledige overzicht van Tilz omdat ik ze kan leveren maar dat overzicht is zo uitgebreid dat ik er geen chocola van kan maken.<br>Vwb de 1 1/2 c kan ik alleen zeggen dat het wat 'stabieler' speelt dan een standaard Bachmondstuk. Ze kosten niet overdreven veel geld, vergelijkbaar met een Bach of Yamaha mondstuk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2001 20:02 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Alvast bedankt voor die reactie!<p>Inderdaad, die monstukken zijn niet duur en spelen wel goed! Ik hoop dat dat zo blijft want het is goed mogelijk dat het over een maand niet meer goed is...<p>Bestaat er geen website met informatie over Tilz? Of kan je me geen adres bezorgen van de fabriek (eventueel een e-mailadres). <p>Dank bij voorbaat!<p>Kenny VH


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2001 09:22 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
He Kenny, Is het toch een 1 1/2C geworden? Aan wat voor prijzen moet ik denken?

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2001 23:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Nee, een email of website adres heb ik niet voor je. Ik heb nog wel gekeken want ze hebben er een gehad, maar hij iss offline gegaan of verhuisd.<br>Zo gauw ik wat meer weet laat ik het weten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2001 17:59 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Dit is een reactie voor Jacco.<p>Voor een Tilz mondstuk (naar het schijnt toch uitstekende kwaliteit) zal je 47,1 EURO moeten neerleggen. Dat is toch de prijs die ik betaald heb bij Adams in Diest (België). Het is inderdaad een 200 1-1/2 C geworden, maar wel degelijk van het merk TILZ en niet Bach. Jij had een Bach liggen, is die op voorschrift van Rensink gekocht? Rensink schrijft normaal geen Bachmondstukken voor. Heb je wel zijn advies gevolgd, specifiek 1-1/2 C Tilz? Ik ben momenteel tevreden hoor. De rand is zo scherp niet. Het cupvolume is raar maar waar wel ietsje kleiner als mijn 8-1/2 C van Bach Corp. Toch, een 1-1/2 C van Tilz is helemaal niet gelijk aan een 1-1/2 C van Bach! En een Tilz is stukken goedkoper!!! Voor een Bach betaal je al gouw meer dan 62 EURO.<p>Kenny<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2001 18:01 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Dit is een reactie voor Hans: (ik was het bijna vergeten...)<p>Is dat beloofd dat je me wat laat weten als de website terug online is? Bedankt alvast bij voorbaat!<p>Met vriendelijke groet,<p>Kenny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2001 08:57 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Kenny, <p>Ik had een Bach 1C maar niet via Rensink, die heeft me (lang geleden) een Wick 2 aangemeten (veel te groot voor mij bleek al snel).<br>Een goed passend mondstuk levert jarenlang veel speelplezier op dus in die zin vind ik 50 a 60 euro goed te doen.<br>Veel plezier op de Tilz!<br>

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 124 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.