trompet.nl > forum > Toon onderwerp - "Internet Horntrader" in Nederland / Europa ? - Zo
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 24 apr 2024 18:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2002 17:11 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Ik heb een tijd geleden serieus overwogen om (als tweede zakelijke activiteit) een on-line shop te beginnen conform model "Horntrader.com". Ik vroeg mij toen af of er hier bij ons wel een draagvlak voor zou bestaan m.a.w. zijn we hier in Nederland/Europa wel genoeg internet-georienteerd voor zo'n site/shop ?<p>De meeste zaken hebben wel wat 2de handsinstrumenten, maar meestal zijn dat afgeblazen afdankertjes. Een aantal zaken doen zelfs helemaal niet in 'gebruikt' zoals Hanssen in Kerkrade.<p>Er zou dus wel behoefte kunnen bestaan aan een serieuze inkoop-/verkoop business in goede en vintage 2de hands trompetten en ander klein koper ... <p>'k Ben benieuwd naar jullie mening !<p>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2002 17:44 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Iemand zou eens het initiatief moeten nemen. Brassimport is al een beetje bezig op deze manier. Misschien dat dat wel wat gaat worden. Ik heb er al het een en ander bestelt en dat kwam snel thuis. Misschien als de klandizie toeneemt, de prijzen ook wat concurerender worden. Amerika is natuurlijk wel veeeel groter dan Nederland en heeft de meeste fabrikanten op het continent, in tegenstelling tot ons kikkerlandje, dat bijna alles moet importeren(dus duurder).

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2002 14:00 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Nou Hans (brassimporthans dan), ik zou het allemaal maar effe goed in de gaten houden, want anders pakt iemand zo je bussiness af. Dat zou ik niet graag zien gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2002 15:52 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
gezien het toenemende aantal gebruikers van internet ( het zij via adsl of kabel ) en de gebruikers hier op het forum zou het denk ik best goed kunnen lopen.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2002 01:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Wees niet bang HighQ, ik verkoop geen Bach en ik ga ook never Bach verkopen. <p>De prijs/kwaliteit verhouding van Bach is gewoon niet goed genoeg voor mij. Als ik iemand 1 goede Bach wil verkopen moet ik er 10 in huis hebben, daar begin ik niet aan, ik zoek alleen leveranciers die constante kwaliteit leveren tegen een zeer scherpe prijs (dat betekent overigens niet dat ze goedkoop zijn!)<p>Ik heb wel instrumenten van een vergelijkbaar prijsniveau als Bach die kwalitatief lichtjaren verder zijn.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2002 09:31 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Hans van Brass Import heeft een punt : om één goede Bach te verkopen moet je er 10 in huis halen ... ook in de VS zeurt men er over. Die ene is dan ook héél goed, maar je moet hem wel weten te treffen. En dat brengt bij het gestelde dat de Bach kwaliteit de laatste decenia gestaag maar constant achteruit gaat. De kunst is om de goede er uit te halen. Voor handelaars is dit niet economisch interessant.<p>Tot slot: maak je niet ongerust ... mocht ik van plan zijn een dergelijke zakelijke activiteit op te starten, dan is het geenszins de bedoeling om iemands business "af te pakken" ... <p>Ook de kwaliteit van de mondstukken gaat achteruit. De "nieuwe generatie" die in opdracht van Selmer in licentie worden gedraaid bij CTC en in Duitsland (via GEWA) mogen dan allemaal wel precies dezelfde maat hebben, maar waarom klagen we dan wereldwijd over de nieuwe generatie ?<p>Om die reden is bv. Hanssen in Kerkrade (jarenlange eigen import boor Bach) sinds 5 j gestopt met de grootschalige invoer van Bach.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2002 02:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Precies. Daarom ben ik tegenwoordig meer op zoek naar nieuwe Europese merken. Feit is dat Europese instrumentbouwers zeker niet onder doen voor Amerikaanse, integendeel, een aantal Duitse producenten, met Franz Straub voorop en in zijn kielzog Hans Kromat en Galileo zijn lichtjaren beter dan Bach, Conn, Kanstul etc.<br>En dat voor dezelfde prijsklasse (met dank aan de dure dollar)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.