trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tijd voor een expert? - Mondstuk laten aanmeten?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 13:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2003 18:10 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Tja, waarom zou je overwegen om een nieuw mondstuk te nemen als je ouwe nog goed speelt....(was het bij mij maar zo) :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2003 20:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
mi trompeta schreef:
waarom zou je overwegen om een nieuw mondstuk te nemen als je ouwe nog goed speelt


Och, de muziekwinkels moeten toch ook met kerstmis een flinke kalkoen op tafel kunnen zetten :D

Je weet natuurlijk nooit of je op een ander mondstuk niet opeens veel beter zou spelen. En dat is juist de kracht achter zo'n verhaal van Rensink. Eventjes naar een muziekwinkel en een relatief klein bedrag uitgeven voor een nieuw mondstuk is veel gemakkelijker dan maandenlang hard studeren :cry:

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2003 17:30 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2002 18:35
Berichten: 56
Woonplaats: Nijmegen
Jaren geleden, meer dan 10, was ik bij Rensink. Hij adviseerde Dennis Wick 3. Heb ik gekocht, 3 voor trompet, 3B voor cornet. Het was het toch niet helemaal en ik heb van alles gekocht, Dennis Wick 2,3,4 voor trompet en het hele alfabet voor cornet.
Ben uiteindelijk blijven hangen op Bach 1X zowel voor trompet als voor cornet.
In die tijd speelde ik behoorlijk veel.
De laatste jaren speel ik wat minder en Bach 1X werd te zwaar. Ik heb toen de hele Dennis Wick handel weer uit de kast gehaald maar bleef uiteindelijk toch op 3 voor trompet en 3B voor cornet en ben daar zeer tevreden mee.
Het lijkt er dus op dat het advies van Rensink zo slecht niet was.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2003 17:37 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Niemand beweert ook dat het advies van Rensink ALTIJD slecht is, maar in de meeste gevallen blijkt het advies uiteindelijk gewoon niet te kloppen (dit betekent dat het mondstuk toch niet zo speelt/klinjkt als JIJ zou willen, je kunt dus het beste op je eigen gevoel/ervaring afgaan)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 120 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.