trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Oudere Bachmondstukken - Hoe ze vinden?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 02:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 16:05 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
RJL Willems zal nu weer in zijn stille lachen maar toch plaats ik deze post...<p>Ik vraag me af hoe ik in godsnaam aan een ouder bachmondstuk 1-1/2C kan geraken. Na mijn Tilz-periode wil ik terug naar Bach maar ik zou graag een ouder Bachmondstuk vinden, ik ben namelijk ook een klein beetje verzamelaar. En verzamelen betekent niet naar de winkel hollen en kopen... Neen, ik wil er één vinden. Tilz is goed en wel maar de standaardcups zijn te klein. Ik geraakte tot E/F3 met een Tilz 1-1/2C maar ik was niet tevreden over de klank. Daarom is het nu alles of niets: 1-1/2C Bach zal het worden.<p>Ik weet de eBay een goeie plaats is daarvoor maar ik wil echt niet internationaal kopen. Ik wil in België of Nederland eraan komen. Iemand ideeën?<p>Met vriendelijke groet,<p>Kenny


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 16:18 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
www.horntrader.com heeft waarschijnlijk wel iets van je gading. Neem wel een goedgevulde portemonnee mee. En anders zou ik maar veel vlooienmarkten ga afzoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 19:10 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Goeie site maar peperduur en Amerikaans: heel hoge verzendingskosten!<p>Toch bedankt voor de site!<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2002 09:25 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Kenny, er staat momenteel op www.marktplaats.nl onder de rubriek trompetten een advertentie van een man die een hoop mondstukken tekoop aanbiedt o.a. ook een Vincent Bach 1,5 C .....of het ook diegene is die jij zoekt......maar waag er eens een mailtje aan.<br>Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 17:53 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
dank je!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 11:12 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
De verzendkosten bij The horntrader.com zijn wel de werkelijke kosten die je betaald. Ze kunnen relatief hoog zijn, maar dat hangt af van wat je laat overkomen. Als je 1 mondstuk bij hem besteld dan betaal je relatief hoge verzendkosten. Bestel je de'r 5, dan betaal je nauwelijks meer. Laat je bv een mondstuk meekomen met een trompet die je besteld hebt, dan staat de $ 60,- à $ 70,- verzendkosten niet in verhouding tot het totale bedrag. <p>Alleen Dillonmusic.com is goedkoper (verzending instrument ca. $ 30.-) maar die liggen dan ook aan de oostkust van de VS, terwijl The Horntrader aan de westkust ligt (dat scheelt ook in verzendkosten).<p>Afhankelijk is ook de wijze van verzending. Neem je USPS Priority, Parcel, of Global Express ? ... Je kan ook verzenden via koeriers zoals DHL of UPS : dan betaal je ruim $ 125,- voor een instrument op te sturen (zoals bij The Woodwind & Brasswind).<p>Bij alles geldt: informeer je goed, en je merkt vanzelf waar er wat te halen valt ...<p>Ik ken vele trompettisten die de originele 1 1/2 nog hebben (vaak ongebruikt) maar geen van allen verkoopt ze. Een kwestie van 15j bijhouden en dan verkopen voor 400 euro !<br><p>Edited by: Hornblower


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 12:33 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Trompet spelen is toch geen beleggings sport aan het worden, Hornblower?<br>Ik vind het zonde dat mensen spullen achterhouden, om er na zoveel jaar alleen maar veel geld voor te willen hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 16:50 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Ook ik vind dit een verwerpelijk idee een ongebruikt mondstuk jaren achter te houden, om het vervolgens voor veel geld te verkopen.<p>Je kunt jezelf afvragen of dit nu muzikanten zijn ......of handelaren. Waarschijnlijk beide. Handelende muzikanten....haha. <p>Ik zelf speel ook op een oude generatie Bach mondstuk maar mocht ik om weet ik wat voor reden dan ook niet meer trompet kunnen spelen dan lijkt het me zinvoller er iemand anders een plezier mee te doen dan om hem ongebruikt, voor jaren, in de kast te laten leggen, en daarna voor veel geld te verkopen. <p>Is wellicht een instellings kwestie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.