trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Oudere Bachmondstukken - Hoe ze vinden?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 18:16 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Voor mij zou het puur verzamelingskwestie zijn moest ik zo'n mondstukje achterhouden. Het zou me nooit om het geld te doen zijn. Ik vind echt stom dat sommige mensen het voor het geld doen. Het mondstukje kan je niet krijgen maar als je plotseling een hoop geld op tafel legt kunnen ze het opeens wel missen... Ze zouden beter wat meer trompet spelen ipv handelaartje te spelen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 20:01 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Ik heb jarenlang op een 1 1/2 C geblazen en heb in die periode een hele serie opgebouwd. Met standard backbore, diverse throats (#26 en #27), afschoefbare rims, #24, #3, #76 en #117 backbore. Tegenwoordig speel ik op een ruimer mondstuk (1 1/4C) en een Yamaha GP17C4. Eigenlijk zou ik mijn 1 1/2 C's nu van de hand kunnen doen, maar om de één of andere reden kan ik er geen afstand van nemen. Immers: eenmaal de deur uit vind ik ze wellicht NOOIT meer, zeker die met afwijkende throats en afwijkende backbores.<p>Voor diegene die er willen hebben: surf de amerikaanse 2de hands markt af, met regelmaat kom je 1, 1X, 1B, 1C, 1 1/4C en 1/2C tegen. De prijzen liggen ronde $ 60,- per mondstuk. Als je bij STeve er 2 of meer koopt (horntrader.com) dan krijg je ze voor $ 50.- per stuk. Ik heb regelmatig zaken met hem gedaan (ook voor de 'moeilijke' onderdelen/items zoals een Mt. Vernon duimhaak) en hij weet ze altijd ergens uit te halen !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 20:37 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Dat we hier met een Bach-freak te maken hebben is mij nu wel over duidelijk....<p>Zolang je trompet speelt moet je zeker geen afstand doen van je bezittingen, want inderdaad weg is weg.... <p>Wat moet je nu weer met een Mt.Vernon duimhaak of anders gezegd wat voor voordeel cq.invloed heeft deze ring op het instrument, voor opgesteld dat het inderdaad zo is!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2002 09:01 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Ik ben misschien een Bach freak, maar dat is alleen maar omdat ik -na een omzwerving langs verschillende merken- uiteindelijk weer ben uitgekomen bij Bach.<p>Een Mt. Vernon duimhaak is handig voor diegenen die een Mt. Vernon trompet hebben zonder duimhaak. Die dingen zaten er in de periode 1960-1963 nl. niet op. En een hedendaagse duimhaak (Elkhart model) is geen optie, omdat de constructie van de tubes uit de Mt. Vernon anders was. <p>Voor iemand die persé een duimhaak wil (behalve voor het stemmen heeft het enige invloed op de projectie van je trompet omdat je het zwaartepunt verlegd) en het oogt oop mooier) is het handig te weten dat die dingen bij Selmer nog steeds voorhanden zijn.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2002 10:56 
Offline

Geregistreerd: 24 jan 2002 18:52
Berichten: 20
Woonplaats: Noord
Kijk eens op www.woodwindbrasswind.com. Is wel een Amerikaanse site, maar ze hebben genoeg!!<p>www.woodwindbrasswind.com<br>

_________________
Don't forget the things you remember


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2002 16:37 
Offline

Geregistreerd: 09 jan 2002 22:14
Berichten: 105
Zijn er ook nederlandse/belgische sites die hetzelde doen als horntrader en al die andere amerikaanse sites??<br>

_________________
**********************************************************************
www.balasino.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2002 16:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
niet dat ik weet! Brassimport is tot nu toe de enigste site die er een beetje wat van weg heeft.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.