trompet.nl > forum > Toon onderwerp - problemen bij uitzoeken - hoe doe je het goed??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 20:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2002 17:28 
Offline

Geregistreerd: 13 dec 2001 15:51
Berichten: 69
Woonplaats: nederland
Een supertrompettist hoeft geen superdocent te zijn , dat zijn 2 verschillende dingen wat je zegt.En een 1,5 c is een zeer goed mondstuk...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2002 22:51 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Daarin heb je gelijk... Wijze woorden van hansito...<p>Toch geloof ik steevast dat ik een goeie leraar bij de vleet heb... Hij heeft al een heel pak aantal 'goeie trompettisten' (ondanks hij trombonist is - hij heeft ook twee jaar conservatorium trompet gedaan maar wegens verandering van de anatomie (=accident) van zijn lippen is hij genoodzaakt trombone te gaan spelen wat hij héél lange tijd bij de Koninklijke Millitaire Muziekkapel van de Gidsen te België heeft gedaan) gemaakt maar vooral heel goeie MUZIKANTEN met veel gevoel en met een passie voor brass. Benieuwd of ik dat ook word, een passie voor brass heb ik maar gevoel, dat moet de jury maar uitmaken...<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 11:12 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Het fenomeen "Henk Rensink" ... ik heb er zo mijn twijfels over ! Ik heb hem eens een uitgebreide reactie gestuurd over de de functie van van de ademsteun, air-flow, blaastechiek en middenrif ... Als reactie kreeg ik een standaard MS-Word documentje waarin werd uitgelegd dat alle trompettisten uit de bekende orkesten in NL bij hem ten rade ware geweest ... BLA BLA BLA ...<br>WAKE-UP en trap er niet in zou ik zeggen !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2002 16:15 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2002 21:53
Berichten: 24
Hmm, even iets heel anders. Ik heb mensen wel eens horen zeggen dat een mondstuk dat gewoon fijn speelt helemaal niet jouw beste mondstuk is. Dus even proberen zou dan geen zin hebben? Wat is hiervan waar?

(Er van uitgaande dat het bovcenstaande niet (geheel) waar is:)
Als ik dan een nieuw mondstuk ga uitzoeken, wat is dan een goede werkwijze? Gewoon de eerste pakken en proberen en dan nummer twee, drie, enz??? Of is er een goede systematiek te vinden?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw mondtsuk. Mijn huidige speelt gewoon niet fijn meer. Het voelt hetzelfde als toen ik van mijn VB 7C naar mijn huidige 5C overging. Mijn lucht kan niet weg waardoor ik niet verder kom dan een B2.(?B1? boven de balk in ieder geval) Zoals je kunt begrijpen is dit erg vervelend als je wat verder wilt komen!

Graag enige hulp.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2002 19:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Mondstukken zijn verwarrend. Het vervelende is ook dat het een tijd duurt voor je aan een nieuw mondstuk gewend bent. Een nieuwe lijkt eerst altijd geweldig, en als je er een tijdje op gespeelt hebt, weet je het niet meer. Als jij je lucht niet goed kwijt kan omdat je je lippen er niet goed ingefrummelt krijgt, pak dan 1 maatje groter, bv een 3C en speel daar een maand of drie op. Dan weet je daarna of je nog groter moet of dat dat je maat is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: check this
BerichtGeplaatst: 17 dec 2002 16:58 
over henk rensink is al wel vaker gediscusieerd.
Kijk bijvoorbeeld eens hier

http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=340


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2002 14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2002 10:24
Berichten: 89
Woonplaats: Sleen
Zonder direct een mening te geven over Henk Rensink:
Het valt me op dat veel collega muzikanten die bij hem geweest zijn
een Dennis Wick aangemeten kregen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2002 15:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Waarom zie ik hier toch zoveel negatieve reacties op het werk van Henk Rensink staan.
Is er eindelijk eens iemand die in ieder geval probeert de emotie uit de mondstukkeuze te halen, en een wat wetenschappelijkere benadering te gebruiken, wordt 'ie weer (lekker op z'n Hollands!) tot de grond toe afgemaakt door sommige personen. Bah! Stelletje azijnzeikerds! :evil: :evil: :evil:
Het staat iedereen toch vrij om wel of geen gebriuk van zijn diensten te maken (en of je daar 35 Euro voor over hebt).

En dan ook nog even een opmerkingen over 'dat je trompet-docent de beste rerefentie is": Sinds wanneer is instrument/mondstuk 'wetenschappen' een onderdeel van hun opleiding??? Was het maar waar.

Even voor alle duidelijkheid: ik heb zelf geen aanmeting bij Henk Rensink laten doen, maar juich dit soort initiatieven wel toe.
Waren er maar meer van dit soort

8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.