trompet.nl > forum > Toon onderwerp - problemen bij uitzoeken - hoe doe je het goed??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 09:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2001 10:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
Bij het uitzoeken van een mondstuk heb ik nogal wat problemen ondervonden. Iedereen adviseerde mij er wel een, maar ja, je moet toch eerst erop spelen voordat je weet of zoiets geschikt voor je is. Maar de meeste muziekwinkels laten niet toe om op een mondstuk te spelen. Ik heb wel een leraar die er verschillende heeft maar niet degene die ik zocht. Mede-trompettisten konden mij daar ook niet mee helpen. Hoe los je zoiets op?? Ik wil namelijk toch wel iets kopen maar wel weten of ik hem lekker vind spelen en geen gezeur achteraf krijgen. Wie kan mij helpen??


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2001 11:42 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Een beetje muziekzaak moet toch weten dat je een mondstuk eerst moet uitproberen voordat je er een oordeel over kunt vellen.<br>Ik weet niet welke je bezocht hebt, maar ikzelf ging altijd naar Jac. Schaap in Wormerveer...die laat je meestal wel iets meenemen, na een ondertekening. Natuurlijk ken ik de man al een tijdje, dus dat scheelt ook wel iets in zijn flexibiliteit. Maar waag er eens een belletje aan?<br>075 - 628 41 92

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2001 17:18 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Bij Pfeiffer in Rijswijk hebben ze ook mondstukken zat. Daar kun je ook rustig wat spelen. Je pakt er een paar en gaat rustig proberen in het achteraf kamertje. Toch is het uitzoeken van een mondstuk een prijzige zaak. Je koopt vaak iets dat na een tijdje niet echt meer bevalt, want je wilt iets meer zus of zo. Dan ga je toch weer zoeken naar iets wat dat dan wel heeft. Zo wordt de zoektocht dus steeds specifieker, totdat je een mondstuk tegenkomt dat gewoon helemaal naar je zin is. Er zijn maar weinig trompettisten die geen collectie mondstukken op de schoorsteen, of boekenplank hebben staan.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2001 13:49 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Henk Rensink is er zo één van, bekijk gerust eens zijn website op www.henkrensink.nl. <p>Ik ben net vandaag voor een aanmeting geweest, ik hou hier iedereen wel op de hoogte van de uiteindelijke resultaten. Het is een Bruno Tilz 1-1/2 C geworden. Kan iemand me misschien een link bezorgen naar een website met meer informatie over de Tilz mondstukken?<p>Met vriendelijke groet,<p>Kenny VH


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 11:22 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2001 12:03
Berichten: 20
Woonplaats: Hoogkarspel
De link naar de site naar Henk Rensink werkt helaas niet. Andere tips over namen waar je mondstukaanmeeting kunt doen? (bij voorkeur in Noord-Holland).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 15:39 
Offline

Geregistreerd: 02 nov 2001 10:46
Berichten: 37
Woonplaats: Noord Brabant
Dit geldt in mijn ervaring voor de meeste links die op dit forum geplaatst worden:<p>Bij het plaatsen van een bericht wordt de link niet altijd goed opgepakt. Let dus op de correcte 'internet - spelling' van een URL. Bij www.henkrensink.nl in de reaktie van kennyvh staat een punt teveel. Dit vertaalt je browser niet goed. Zonder die punt werkt het wel!<p>Advies: let bij links op wat er komt te staan in het address-veld. <p>Misschien kan de webmaster eea oplossen?<br><p>Edited by: Grasshopper


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 21:26 
Offline

Geregistreerd: 27 nov 2001 21:19
Berichten: 4
Woonplaats: Eindhoven
Ik ben absoluut geen voorstander van het alsmaar switchen tussen verschillende mondstukken. Ik speel zelf al 21 jaar op mijn eerste type mondstuk (Yamaha 11C) en ben nog nooit overgegaan op een ander type of heb daar moeite voor gedaan. Mijn mondstuk bevalt uitstekend (misschien wel omdat ik geen andere referenties heb). Ik ken weinig mensen die ook zo over mondstukken denken. Misschien in dit forum iemand?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.