trompet.nl > forum > Toon onderwerp - GR-Mondstukken - Gary Radtke mondstukken? Ervaringen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 23:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2002 22:56 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Viespeuk...een vrouw uitbuiten he?<p>;-)

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2002 22:56 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Viespeuk...een vrouw uitbuiten he?<p>;-)

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: maar...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2002 13:59 
Maar hoe zit het nou met de kwaliteit van die mondstukken???
groeten


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2002 20:16 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Schitterend, echt waar!!!! Over de kwaliteit kan niets gezegd worden, de mondstukken zijn perfect afgewerkt en volgens mij het geld waard!!! Ik speel er nu op sedert maart 2002 en ik denk dat ik het nu gevonden heb.

By the way, Jeroen Jongeling heeft er ook een mening over. Jeroen? Ben je d'er?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2002 21:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 dec 2001 20:01
Berichten: 99
Ik heb ook op een GR67L, gespeeld, het geluid en de afwerking van deze
mondstukken is perfect. Je kan er heel goed piano en forte op spelen.
Alleen de rand van dit mondstuk voor mij te rond en te smal. Waardoor mijn uithoudings-
vermogen zeer beperkt werd. Dus blijf ik voorlopig maar op m'n Bach 1 1/2 C spelen.

jwe


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2002 21:35 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Je kan altijd een special order vragen... ;-)
Jeroen heeft hetzelfde probleem.

Ik ben het altijd gewoon geweest van op zoiets te spelen. Ik kom van een Bach 8-1/2 C en met dat mondstuk ben ik beter en beter geworden. In opbouw scheelt de Bach 8-1/2 C echt niet zoveel van een GR 67L uitgezonderd de grotere diameter. Er is inderdaad nogal een scherpe overgang maar daar ben ik tevreden mee. Ik voel me er goed op en meer wil ik niet. Laatste examen 86% voor trompet (in Belgisch systeem) en dat is best wel heel goed. Ik zeg niet dat ik het allemaal te danken heb aan die GR, je moet toch blijven spelen maar ik heb er toch veel aan te danken zoals de klank, de mogelijkheid om de toon af te werken,...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2002 14:27 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Gary Radtke heeft zeker enorm veel kennis van mondstukken maken, daar bestaat bij mij geen twijfel over. Kwaliteit in afwerking en dergelijke is ook meer dan uitstekend. Geen krasjes of oneffenheden in verzilvering, etc. Door zijn digitale benadering kan hij werkelijk alles maken, dus ook zoals je het wilt hebben.
Daar zit 'm dus ook meteen het probleem, zoals bij elk ander mondstukken draaier. Hoe kun je vertellen wat je wilt enz. , zodat ze je begrijpen en maken wat je wilt hebben. Ik ga binnenkort mijn JK 1 1/4C opsturen en die laat ik 'digitizen', zodat ze de randbreedte, randcontour, undercut en bite kunnen overnemen op de rest van het GR concept. Zo heb ik dan een mondstuk wat hetzelfde voelt als die JK 1 1/4C, maar beter zou moeten intoneren en klinken (hopelijk). Dit is echter een enorm dure onderneming, al dat custom gedoe, dus hou je portemonnee maar vast klaar. Dan maar hopen dat het uiteindelijk ook echt beter is........bijna om gek van te worden dus.
Heb vorige week ook weer twee Bach mpc's gekocht om te vergelijken met m'n JK. Kwam naar paar dagen toch die JK weer als de betere uit de bus....Het kost klauwen met geld, maar ja, als prof blijf je toch een beetje op zoek. Ik ben al lang blij dat ik iets heb waar ik nu ten alle tijde op kan terugvallen (die JK).
Veel succes iedereen! :(

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2002 19:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
kennyvh schreef:
Sinds korte tijd is er een nieuwe Amerikaanse reeks mondstukken op de markt met de naam GR-mouthpieces...


Sinds korte tijd?
GR-mondstukken zijn toch zeker wel een tijd op de markt, of vergis ik me nou?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.