trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monstukken - Irving Bush
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2024 02:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2002 15:51 
Op het advies van mijn trompetleraar ben ik overgestapt van een Bach 1.5 C mondstuk naar een WX monstuk van Irving Bush. Deze overstap bevalt me prima; een goed mondstuk waarop een betere klank te produceren valt dan op mijn Bach monstuk. Natuurlijk Subjectief.<br>Maar kan iemand mij iets meer vertellen over deze fabraikant??<br>En waarom je dit merk weinig tegen komt?<br>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2002 17:24 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Lees het forum eens!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2002 17:28 
Sorry....<br>Ben nl. pas begonnen met het lezen van het forum.<br>Maar wil je alles lezen, dan ben je nog wel even bezig.<br>Zal in het vervolg opletten :-)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2002 20:22 
Helaas, High Q, wil ik de bespreking van de Bush mondstukken toch even voortzetten. Ik heb de discussie gestart door She gelezen, maar miste echte gegevens over dit monstuk. Het ging daar vooral over de persoonlijke voorkeur van Dhr. Jongeling voor van Laar en Callet en irritaties van een trumpetlover hieromtrend.<br>Wat ik graag wil weten: Waarin verschillen de Bush monstukken van bijv. Bach Monstukken? Zowel technisch als subjetief, daaarmee bedoel ik klank (klinken ze echt warmer of is dat verbeelding), toename van het uithoudingsvermogen, toonvorming in het hoge register, prettigere speelmanier, etc.<br>Ben uiterraad ook zeer benieuwd naar de ervaringen van andere trompetisten.<br>Bij voorbaat dank<p>Nb. Bij de andere discussie las ik dat de monstukken moeilijk vergrijkbaar waren. De mijne is gewoon besteld bij Adams uit Thorn (nee geen reclame) en een dag later werd hij bezorgd.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2002 23:36 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Volgens mij heeft Music All-in ze ook..

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2002 01:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik heb ze ook. Bush mondstukken zijn totaal anders gebouwd dan een Bachmondstuk. Ze klinken inderdaad veel warmer, de klank is een belangrijk kenmerk van Bush. Sommigen zweren erbij, die hebben twee exemplaren van elk model om een reserve bij de hand te hebben. Anderen vinden het helemaal niks. Het is maar wat je zoekt. Een Bush kan een trompet wel beter laten klinken en dat kan een Bachmondstuk niet, dat is een voordeel van Bush. Bush wordt vooral veel verkocht aan jazztrompettisten, in het algemeen houden die van de warmte van een Bush mondstuk.<p><p>www.brassimport.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2002 19:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
????????????????????


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2002 10:31 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Waarom kan een Bach een trompet niet beter laten klinken?? Ligt dat niet aan de speler zelf dan?

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.