trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Backmondstukken... - Echt slechter dan de oude Ba
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 14:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2002 20:42 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Nee da's die neger die altijd zaterdag's bij mij om de hoek op de markt staat te toeteren met cd begeleiding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 14:32 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 922
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Kenny,<p>Verschil in materiaal van mondstukken ?<p>Ik heb nog nergens iets gevonden omtrent de precieze chemische samenstelling van het materiaal van een metalen mondstuk.<p>Ik heb wel een cornetmondstuk (Selmer)thuis in blauw gekleurd aluminium; dateert van kort na de W.O.II naar het schijnt.<p>En tot hier heb ik slechts één fabrikant gevonden die aangeeft uit welk koper zijn instrumenten zijn gemaakt.<p>Verdere informatie is altijd welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 15:13 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Waarom zo'n eeuwigdurende zoektocht?<br>Of zijn jullie verzamelaars, want dan heb ik niks gezegd.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 19:06 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik was ook heel boos met die uitlatingen over Bach... Bach gaat zich niet laten kennen door minderwaardige kwaliteit te verkopen. Nu worden de mondstukken wel door CNC-draaibanken gemaakt maar dat verbeterd alleen de kwaliteit (dat is ook de reden waarom de letters op de mondstukken een tijdje groter waren). Terwijl je vroeger bij Bach af en toe een hele scheve backbore kon hebben is elk hedendaags Bachmondstuk echt hééééééél precies. Het scheelt geen 0,001 mm met het origineel. Wat wel een beetje afwijkt is de hoogte van de rim? Geeft dat echter een verschil? Neeneen hoor...<p>De monstukken zijn wel ietjes minder ruw qua matteriaal -naar mijn mening- en dat heb ik niet graag, raar om te zeggen hé maar de rim mag niet nieuw zijn voor mij... Ik ga anders een minieme verschuiving maken.<p>Het is toch zo verdorie gemakkelijk om het op je matteriaal te steken als je minder presteert hé... ;-) (euh, da's niet voor mij opgaand hé want ik steek het niet op m'n matteriaal. eneuh, vorige week nog 82% op het partieel examen aan de academie mét een mondstuk én een recente Bachtrompet (waarvan ook RJL Willems zegt dat ze minderwaardige kwaliteit zijn...))<p>Gasten bedankt, nu weet ik dat niet de ganse amateur en professionele wereld -zoals x zegt- vindt wat hij vindt.<p>Kenny<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 19:07 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Sorry voor de gigantische dt-fouten die erin staan...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2002 21:23 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ach, hij mag zeggen wat hij zeggen wil, meneer Willems.<br>Maar dat nieuwe types mondstukken niet goed zouden zijn vind ik gelul. Ik heb ook een nieuwer type Bach trompet en hij is fantastisch!!!! Nog geen betere tegengekomen...<p>P.S. Het blijft natuurlijk persoonlijk<p><br>Edited by: A3aan<p>Edited by: A3aan

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.