trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Irving R. Bush mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 08:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2001 20:25 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
John,<br>De exacte maten en een vergelijkingstabel van de Bush mondstukken heb ik niet. <br>Als je moeite hebt met het volhouden op de WXA is een overstap naar een kleinere cupdiameter (WX1 of WA) een goed idee.<br>Als je alleen te hard moet werken in de hoogte en verder niet snel moe wordt kun je ook een iets minder diepe cup nemen, bijvoorbeeld de WXB.<br>Je zou ook nog kunnen kijken voor een WXA met een normale backbore, als je al een C backbore had.<br>De randen zijn, in principe, zo goed als hetzelfde.<br>Veel succes, Jeroen.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2001 00:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Zijn we nu klaar met dat zwart maken van elkaar?<br>Voor stangen stel ik voor een apart forum te openen, de klaagbox.<p>Voor alle zeveraars: Het maakt niet uit of iemand beroeps is of amateur, goed of slecht. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen.<br>Voor wat betreft de kritiek op Jeroen, hij mag dan wel wat pedant overkomen, als collega heb ik hem nog niet vaak op een fout kunnen betrappen op antwoorden op technisch vlak dus u kunt er best uw voordeel mee doen.<p>Niet iedereen is even diplomatiek aangelegd (ik weet daar zelf alles van) en als iemand zich persoonlijk in de kuif gepikt voelt zegt dat waarschijnlijk meer over die persoon dan over iemand anders.<p>Wat mij betreft is deze discussie gesloten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2001 13:57 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Hulde!! Hier sluit ik me bij aan en ik zal ook proberen mij hier aan te houden. Voor iedereen hier overigens een prettige jaarwisseling toegewenst en een muzikaal 2002!!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2001 19:47 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Daar sluit ik me bij aan! Ter zake dus weer. Op onderstaande link staan wat maten van de Bush mondstukken<p>http://www.whc.net/rjones/bush/bushspecs.html<p>Helaas is de lijst niet actueel. Bij Pfeifer kunnen ze je waarschijnlijk wel verder helpen. Overigens ben ik overgestapt van een WX-A naar een WS, ongeveer dezelfde cupdiepte maar een iets kleinere diameter 42/64" in plaats van 43/64" (om in Bush termen te blijven) lijkt weinig maar het scheelt veel.

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2001 16:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
HOGE Q Alle proefspelen is 2<br>en geloof me goed geëindigd.<br>Ik wil daarmee niet zeggen dat ik meer weet,maar ik ben blijkbaar niet geloofwaardig... <br>Dat ik me erger ...ja.<br>Je kan onmogelijk zeggen wat beter is...dat is onzin...een mondstuk is zo persoonlijk als een vrouw. Voor iedereen anders.<br>Er zitten erbij waarmee niet valt te leven inderdaad,maar verder wekt het irritatie bij mij op dat iemand wel weet wat goed voor iemand is en wat niet,en voor iedereen ook nog dezelfde oplossing blijkbaar...<br>Het enthousiasme is bij de heer Jongeling zo groot dat dingen opdringerig over komen...dit is jammer. De toon waarop is voor mij storend ja,dat mag ik vinden net als ieder mag zeggen wat hij vindt....<br>Misschien heeft het woord discussie-forum een andere betekenis ....???<br>Ergens niet mee eens zijn is geen afzeiken.Ik mag commentaar hebben op iemand en iedereen op mij.... ik kan er tegen,als je er niet tegen kan...ga dan niet discussieren....<p><p><p><br>Edited by: trompetlover<p>Edited by: trompetlover


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2002 21:55 
Offline

Geregistreerd: 19 dec 2001 19:44
Berichten: 20
Woonplaats: Enschede
Bedankt voor jullie bijdrage in de discussie over Busch mondstukken.<br>Ik speel nu een week op een Busch WXA. Daarvoor gebruikte ik Yamaha 16C4-GP.<br>Mijn ervaring tot nu toe is dat de toon met Yamaha iets milder is dan met Busch (trompet V.Bach stra. 37ML). <br>In de hoogte kom ik met Busch iets beter uit de voeten. Ook word ik op Busch minder "moe" dan met het Yamaha mondstuk.<br>Deze week probeer ik dit mondstuk op m'n C-trompet Schilke CX4 (of leadpipe C1).<p>Voor de piccolo ga ik de Busch W-2 proberen. Nu gebruik ik daarvoor Bach 7EW.<br>Echter mijn eertse indruk is, dat de Bach 7EW milder van klank is.<p>Edited by: she


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2002 20:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 dec 2001 20:01
Berichten: 99
Jeroen, <br>Het mondstuk Busch WX-1 is toch beduidend<br>kleiner dan WXA en de rand is wat vlakker als bij de WXA,of zijn er meer types WX-1<br>in de omloop. Alweer je reactie gevraagd.<p>jwe

_________________
jwe


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2002 20:30 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
De rand zou, qua contour, toch redelijk hetzelfde moeten zijn. De cupdiamter is inderdaad kleiner ja. Voor mij was de stap terug van wxa naar wx1 een grote. Ik heb wel een aantal weken nodig gehad om het embouchure te laten wennen aan de kleinere diameter. <br>De wxa heeft natuurlijke een hele ruime, diepe cup. Je zou kunnen kijken voor een Bush mondstuk met dezelfde binnen en buiten cupdiameter als de wxa, maar dan met een cup die iets meer v vorm heeft als de wxa. Ik weet niet precies welke je dan zou moeten hebben. Misschien een van de andere forum collega's?

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.