trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Callet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 00:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Nou kopen dat mondstuk dus! je zal wel van de koude kermis thuiskomen...proberen kan niet en je betaald te veel! vraag iemand uit het concertgebouworkest om er een kopie van te laten maken bij josef klier. deze man heeft een laserdraaibank(net zoals callet) maakt alles op verzoek voor veel minder geld....ook een tip!<br>een mondstuk is voor iedereen anders. Het is niet de beste omdat Peter masseurs,Bert langenkamp en hans Alting erop spelen....zij hebben een ander geluid sterker embouchure,spelen ander repetoir en hebben dus andere behoeften en eisen aan materiaal dan de meeste amateurs. is verder niks kleinerends aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 00:49 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Callet maakt niet alleen mondstukken voor pro's, laat dat duidelijk zijn. Ik zou zelf ook graag willen dat ze wat goedkoper zijn, laat dat duidelijk zijn. Je bewandelt echter bepaalde paden op advies van mensen die er verstand van hebben, zodat je soms ergens uitkomt wat je op het gewenste resultaat brengt. Voor mij, en anderen, is dat Callet. Niks mis mee dus. Op andere merken heb ik niks tegen, behalve Denis Wick dan. <br>Misschien speel ik over een maandje wel op een GR mondstuk, weer iets nieuws! Deze zijn nog duurder en 100% met de computer gemaakt. Als ik het geld heb ga ik er zeker eentje bestellen. Blijkt het niks voor mij te zijn, heb ik er in ieder geval weer veel van geleerd. <br>Zoals ik al eerder heb gezegd blijf je toch op zoek naar iets wat net effe beter is. Dat is heel gezond, vooral voor een professional die altijd moet voldoen aan de hoogste eisen. <br>Stel je voor dat ik zou kiksen tijdens een soloconcert? Dan hoor je daarna iedereen over die kiks praten, i.p.v. de dingen die wel mooi en goed waren.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 14:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Ik zou me niet te druk maken over een kicks...dat is niet slim als je dat doet kan je beter stoppen met trompetspelen lijkt me.Weinig mensen nemen je dat kwalijk,alleen zij die er echt geen verstand van hebben. Zeker van mensen die daar op letten zou ik me weinig aantrekken...ooit een trompettist gehoord die niet kickst??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 14:40 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
De opmerking over de kiks was ook als voorbeeld bedoeld. Je wil gewoon op je materiaal kunnen vertrouwen, zodat je zonder vrees het podium op kan. Er zijn immers altijd "collega's" die je graag op je bek zien gaan. Helaas....

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 15:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Ja die collegas zijn er helaas altijd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 16:12 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Er bestaat inderdaad, ook in België, zo een hatelijk sfeertje. Zowel in amateur als in profwereld maar nog erger bij de pro's denk ik. Ik weet dat ik het me niet mag aantrekken maar ik ben nogal faalangstig. Daar bestaan wel middeltjes voor hé maar kom... Toch zeg ik, als iemand het in die sectie beter kan, dat hij het maar doet. Ik krijg ook altijd reactie als ik zo speel in het symfonisch orkest en er een tamelijk hoge passage in voorkomt ik vlug rood wordt, maar wat wil je? Als je een hoge Si (B) vier tellen moet aanhouden??? En zij maar een Sol (G) Zulke opmerkingen zijn gemakkelijk en ze zetten je wel een beetje voor schut. Het is wel grappig bedoeld maar je voelt de concurrentie/afgunst gewoon. Ik trek me dat een beetje teveel aan maar als ze het beter kunnen, dat ze het maar doen. Ik sta graag m'n 1ste af als iemand het beter kan... Klinkt stoeferig hé, nou, echt niet zo bedoeld. Ik denk dat professionele trompettisten een berenvel moeten hebben anders maken ze je af! Ik bewonder de trompettisten die voor een volle schouwburg soleren... op echt natuurlijke manier althans, de andere ook hoor. Er zijn inderdaad de middeltjes hé en zouden profs die gebruiken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 00:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Je zal er van versteld staan hoeveel profs aan de pillen zijn ja. Zeker voor proefspelen en soloconcerten...maar als je het vraagt aan ze zal het antwoord ongetwijfelt nee zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 01:12 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Het is inderdaad een publiek geheim dat nogal wat orkest musici (symfonische sector) met regelmaat terugvallen op "pilletjes". De zogeheten beta-blokkers. Jammer als je dat moet gaan gebruiken tijdens je werk. Dat getuigd inderdaad niet van collegialiteit in een sectie/orkest. Jammer dat we zulke collega's toch hebben...

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.