trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Callet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 01:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Gebruik jij?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 12:37 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Pardon? Jij neemt geen blad voor de mond zeg, maar om je vraag te beantwoorden: <br>Voor een proefspel neem ik een homeopathisch hulpmiddeltje, wat mijn hartslag laag houdt en m'n concentratie verscherpt. Het is van Bional en heet Nervovit. Ik ben erg blij dat ik me nooit aan een beta-blokker heb gewaagd. Musici die dat wel doen heb niks op tegen, maar ik vind het voor mijn eigen persoon geen alternatief.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 16:25 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ook ik heb alle respect voor mensen die betablokkers gebruiken. Ikzelf gebruik ze niet, om de eenvoudige reden dat ik eigenlijk niet weet hoe ze werken en wat voor effect ze hebben...mij lijken ze nogal drastisch, maar laatst hoorde ik dat dat nogal meevalt, dus vergeef me als ik het fout heb. Ikzelf gebruik ook sinds een tijdje nervovit...en bij mij werkt het ook. ( misschien zit het wel tussen mijn oren?? )<br>Ik denk dat het echt werkt.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 17:49 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Ja wat mij betreft is het gebruik van dit soort middelen geen enkel probleem.<br>De een steekt voor dat hij/zij moet spelen een sigaret op, de ander een joint, weer een ander pakt een glas drank en de 4de pakt een betablokker of homeopatisch middel.<br>Lijkt mij niks mis mee, of een snuif coke zo'n goed idee is weet ik niet maar daar blijf ik ver van, dan maar geen c4, maar wie dat wil doen moet het ook helemaal zelf weten.<p>Als ik een solo moet spelen ( en dat moet ik wel eens , zij het op een niet zo hoog nivo) dan bereid ik me gewoon heel goed voor.<br>Zo goed dat ik me over " de noten" geen zorgen meer hoef te maken , en voor het publiek sluit ik me af ( ze zijn er in mijn beleving gewoon niet) en dat werkt dus bij mij. Kan me dan helemaal concentreren op het spelen en niet op de bijzaken.<p>Ik gebruik dus geen middeltjes.<p><br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 18:19 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Wat ik ook iedereen kan aanraden die last heeft van de zogeheten "podiumangst" is om het boek "The Inner Game of Music" te lezen. Dit boek moest ik tijdens mijn studie op het conservatorium lezen voor mijn pedagogiek. Ik ben recentelijk begonnen met herlezen en ik moet zeggen dat het boek heel duidelijk de vinger op de zere plek legt en je helpt om podiumangst vrij te spelen. Ik ga het hier niet helemaal uitleggen, daar moet je het boek maar voor halen, maar het werkt goed. Niet alleen voor de bibbers op het podium, maar ook voor efficiënter studeren, concentratie enz.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 18:57 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Jeroen, waar ken ik dat boekie kopen??<br>Hulde dat er ook over te lezen is...pilletjes zijn handig, maar ik heb laatst ook iets gehoord over auditieve training...weet iemand anders daar wat over??

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2001 11:43 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
ik doe (nog) niet zoveel optredens met de trompet, maar wat ik nog zeer goed weet van mijn gitaar, band periode is dat die 'middeltjes' zeg maar drugs niet echt helpen en/of bijwerkingen hebben die je liever niet hebt (vooral alcohol en marihuana). na een paar jaar kwam ik erachter wat echt helpt tegen 'podium vrees'.. zelfvertrouwen.<br>zo stonden we (drummer en ik) vaak in de kleedkamer elkaar op te peppen, beetje agressief ook; jij bent de beste gitarist die er is, het publiek komt voor ons, ik kan alles spelen met ogen dicht, wij zijn de beste, come'on, who da man?!! en dan gingen we het podium op met veel energie en geen zenuwen. werkt altijd ;)<p>:)--'''--<<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2001 15:51 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Laat ons eerst duidelijk zijn, ikzelf gebruik zoiets niet ook al ben ik op van de zenuwen. Het beven draagt immers bij tot een goeie natuurlijke vibrato in mijn klank. Voorlopig nog geen grote fouten begaan als solist maar dat zou ooit wel kunnen komen, en dan? Als je weet dat je het perfect kunt? Zonde dan. <p>Ik wil hier echter ook wel wat foutieve reacties corrigeren. Het is inderdaad spijtig dat mensen naar pillen moeten grijpen maar faalangst is een ernstig probleem dat men niet mag onderschatten en de psychische problemen bij mensen die ooit drastisch in de mist zijn gegaan bij een solo zijn heel groot. Ik kan goed begrijpen dat profs iets nemen want er hangt véél te veel vanaf. Neem nu bijvoorbeeld een conservatoriumstudent die héél hard heeft gewerkt en dan staat te prutsen op zijn examen omdat hij gewoon begint te beven en zijn lippen niet meer deftig tegen het mondstuk kan houden... Waarom zou hij het niet wagen om iets te nemen? Ik ken een dokter -die tegelijkertijd ook muzikant is- en die zegt dat iets nemen helemaal zo erg niet is als het een goed product is. Hij zou 'Inderal' adviseren. Het product schijnt heel goed te werken, het houdt het hartritme regelmatig en is niet schadelijk bij goed gebruik. Nog niet geprobeerd... iemand wel?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.