trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Callet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2001 12:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Voor mensen die zoeken naar een goed mondstuk: Jerome Callet, een trompetbouwer in New York, heeft een geweldige mondstukken draaier. Bij Callet kun je een custom mondstuk laten draaien naar je eigen specificaties, met het unieke concept backbore van Callet. Deze backbore geeft meer rendement dan welke andere ook. Een standaard Bach cup met een Callet backbore geeft meer rendement en toonkwaliteit, dan een regulier bach mondstuk. De kosten voor een custom Callet mondstuk liggen rond de f350,= , maar is het zeker waard. Kijk op de site van Jerome Callet voor meer informatie. www.callet.com .

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2001 12:49 
Offline

Geregistreerd: 03 okt 2001 14:49
Berichten: 4
WAT ZOU JIJ ADVISEREN VOOR EEN MONDSTUK OM MAKKELIJKER DE HOGE REGISTERS TE KUNNEN SPELEN?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2001 15:24 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik zou je een Callet mondstuk kunnen aanraden. Op de site van Callet kun je zien welk model waarvoor geschikt is. Veel mensen profiteren van deze mondstukken. Ik raad je wel aan om te specificeren, wat voor een soort rand je wilt hebben (rond of vlak en alles er tussen in). Ook zou je een Bob Reeves mondstuk kunnen proberen. Atelier Pfeiffer in Rijswijk is oficiëel dealer van Reeves mondstukken, daar kan je al aardig wat uitproberen. Neem ongeveer dezelfde cupdiameter, maar met een wat ondiepere cup. Op een kleinere cupdiameter is het niet altijd lekkerder spelen. De cupdiepte is belangrijker bij het kiezen van een mondstuk waarmee je lekker makkelijk de hoogte in kan. Een ondiepe V cup zorgt voor een makkelijkere versnelling van de luchtstroom, waardoor het hogere register makkelijker bereikt wordt. Immers hoe hoger je komt des te meer snelheid de luchtstroom heeft. Veel succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 16:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
ga jij nou echt amateurs aanraden een caletmondstuk te kopen voor zoveel geld omdat de toonkwaliteit beter is???? Of moeten profs jou raad ook opvolgen???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 19:24 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Het is een suggestie...iedereen mag ermee doen wat hij wil. Daar is toch dit forum voor??????

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 20:59 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Dat is heel wijs gezegd! Ik heb dit ook een beetje ondervonden op dit forum... Waarom zou het niet hoeven voor een amateur om een goed mondstuk te kopen, al is het duur? Als het het speelcomfort en het plezier van de amateurtrompettist vergroot? Er zijn amateurs die ook heel veel met hun hobby bezig zijn hoor en heel belangrijke functie in orkesten vertolken! Is het misschien niet even belangrijk om comfortabel te spelen op een plaatselijk concert voor een amateur of voor een professioneel in een beroepsorkest? Als ik eens een vergelijking maak, dus alleen handelsreizigers zouden met een mercedes of bmw mogen rijden. Zondagsrijders of gewone bestuurders zouden dus maar mogen rijden met een fort of citroën met dan nog zeker geen airco want dat is overbodige luxe... Stop het aub, dat kleinerend gedoe.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2001 00:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
Alleen een waarschuwing dat je voor een bmw niet het bedrag van een Rolls neerlegd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.