trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuw bugelmondstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 17:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw bugelmondstuk
BerichtGeplaatst: 22 jul 2004 22:41 
Offline

Geregistreerd: 22 jul 2004 22:19
Berichten: 10
Hallo allemaal!

Ik ben al jaren bugelist en speel nu zo ongeveer een jaar of 5 op een Denis Wick 4FL. Deze is me toen aangemeten door (jawel) Henk Rensink.
In het begin beviel het mondstuk me erg goed maar naar verloop van tijd kreeg ik het idee dat ik er niet echt "verder" mee kwam. Als ik speel voel ik behoorlijk wat valse lucht langs m'n mondstuk gaan. Is dit een teken dat ik eigenlijk een wat grotere cup zou moeten hebben? Ook kom ik in de hoogte niet echt lekker weg terwijl ik toch wel zeer regelmatig oefen.

Hebben jullie tips waar ik eens op moet gaan letten als ik een nieuw mondstuk ga kopen? En welk merk zou dat dan moeten worden? Ik hoor nogal goeie verhalen over Vincent Bach maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Thanx!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jul 2004 22:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Ik zelf gebruik op m,n bugel een Bach 3C , maar je zou gewoon naar een winkel moeten gaan en wat gaan proberen en als het mogelijk is een paar meenemen om een weekje te mogen proberen want dan krijg je er een betere indruk van dan van die paar minuten die je erop blaast.
En er is niet iets wat het MOET worden , maar zou kunnen worden .
In ieder geval suc6 ermee .

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2004 10:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
lucht langs je mondstuk ligt hoe dan ook niet aan je mondstuk denk ik, tenzij er hele grote stukken uit de rand verdwenen zijn, dat is een heel ander probleem, en dat heeft echt met je embouchure te maken.

Waar je op moet letten bij een nieuw mondstuk, is dat het bevalt dat het meewerkt om jouw klankideaal te verwezenlijken. Dat het qua maat bij je past, of het de intonatie niet te veel verandert, en of je mondstuk bij het instrument past.

Neem anders even iemand mee, die kan horen, en die er verstand van heeft, 4 oren, en zovoorts

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2004 10:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Bach vind ik zelf voor bugel niet ideaal. Met een Dennis Wick of vergelijkbaar krijg je toch een beter bugelgeluid.

Ontsnappende lucht kun je niet oplossen met een ander mondstuk, tenzij je een tuba-mondstuk aanschaft. Dit is echt een embouchure-probleem. Maar ik weet niet of je je er veel zorgen om moet maken, dat ligt helemaal aan de rest van je embouchure.

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 14:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
naar mijn mening ligt het probleem inderdaad niet bij je mondstuk.
speel zelf op een 2FL. is nog groter. ik vind het fantastisch klinken die DW mondstukken voor bugel. ik zou je persoonlijk niets anders aanraden....
ik kom er mee tot G3 dus aan het mondstuk ligt het niet denk ik....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 14:24 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
En trouwens, als je nu al niet zo safe zit in de hoogte, dan zou ik als ik jou was geen groter mondstuk nemen, daar wordt het alleen nog maar lastiger van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2004 21:29 
Offline

Geregistreerd: 22 jul 2004 22:19
Berichten: 10
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik idd gewoon binnenkort een aantal verschillende mondstukken ga proberen voor een tijdje en dan de verschillen zelf kan ervaren. Ik denk dat ze in de wat betere muziekzaken (Adams bv.) hier toch ook wel een advies in kunnen geven. Toch?

Nog even over die ontsnappende lucht: Het licht dus niet aan het mondstuk volgens jullie maar aan mijzelf. Is daar een bepaalde manier voor om dat te trainen dan? Want aan te weinig oefenen kan het volgens mij niet liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2004 21:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Bij Adams kunne ze je zeker een advies geven , maar niet dat je één bepaald mondstuk moet hebben , dat moet je zelf doen .


En je zou het kennen vragen aan een docent over je lucht die ontsnapt , die zou je wel een par tips kunnen geven .

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.