Roel schreef:
Ik hou heel erg van de sound en het gevoel voor muzikaliteit dat heel erg veel trompettisten van een grote pot neigen te krijgen.
Ik houd ook erg van trompettisten met een goeie sound. Bijvoorbeeld Chet Baker, Miles Davis, Doc Severinsen, Chris Botti, Thomas Gansch, Roy Hargrove, Freddie Hubbart, Dirk Beets om er maar een zootje te noemen. Spelen allemaal op een wat kleiner mondstuk. Want de meeste trompettisten
kunnen een goeie sound uit een wat kleiner mondstuk halen als ze daar op studeren.
De meeste trompettisten
zullen een goeie sound op een groot mondstuk halen omdat er meer lip in 't mondstuk zit. Alleen als dat dan ten koste gaat van hun bereik en uithoudingsvermogen span je toch 't paard achter de wagen? [/quote]
Roel schreef:
Kap met het nadoen van Allen Vizzutti en Jens Lindemann met hun 3C en kleiner-propaganda, maar vooral met hun slecht geluid.
Inderdaad, werk aan je
eigen sound. Laat de toeter 't werk doen en vertrouw op 't proces. Kan ook op een 3C of 6C of een vergelijkbaar mondstuk van andere makelij.
Roel schreef:
Dat er volksstammen graag naar Jens en Allen luisteren vind ik dan ook een totaal raadsel.
Tsja, er zullen altijd mensen blijven die zich graag laten inpakken door virtuositeit. Maar je mening over Allen Vizzutti deel ik toch niet hoor. Die vind ik wel degelijk goed klinken. Kwestie van smaak. Moet kunnen.
Jens Lindemann ken ik eigenlijk niet. Ga ik actie op zetten.