trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mondstuk - merk giardinelli
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 23:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2001 21:37 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
Ik ben sinds kort overgestapt van een cornet mondtuk jk 2c naar een trompet monstuk (merk giardinelli) 6c.<br>Dit monstuk voelt prettig aan maar wie kan iets zeggen van dit merk het kost me nogal moeite om de noten direct te plaasten in het hogere register.het mondstuk heeft een scherpe rand en diepe cup.nu weet ik dat het wennen is maar ik speel ongeveer elke dag 1 tot anderhalve uur en het idee is dat het steeds slechter gaat.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2001 15:21 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Heel gauw wegdoen dus!! Dit mondstuk brengt meer schade toe dan het comfort brengt en vergalt bovendien je plezier in het trompetspelen....Er zijn genoeg andere mondstukken die net zo goed "voelen" maar veel beter spelen.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2001 14:18 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Van een JK(rond) naar Giardinelli(plat) is een grote overgang. Er is echter meer aan de hand.<br>Een JK2c is waarschijnlijk een totaal andere cupdiameter dan die Giardinelli6c. Je zou eens moeten opzoeken waarmee je een Giardinelli6c kunt vergelijken in de Bach serie. (JK heeft zo goed als dezelfde maten als Bach. Verschil tussen Bach en JK zijn vooral de backbore en de comfortabelheid van de rand. Een JK heeft een Mount Vernon achtige rand. Een rand die veel trompettisten prefereren.)<br>Als je van een grote naar een kleinere cupdiameter gaat zal je embouchure veel gewennings problemen hebben. Ik weet daar zelf alles van. Dit betekent dat het spelen eerst in een dipje komt, waarin het embouchure moet wennen aan het stapje terug (kleiner), waarna de opwaartse lijn na een aantal dagen zal intreden. <br>Je lippen zijn sneller gewend aan een ander rand-oppervlak, dan aan een andere cup-diameter. <br>Als je zeker weet dat dit het goede mondstuk voor je is, zul je rustig je oefeningen moeten blijven spelen, zodat je hele embouchure weer gewend is aan de kleinere diameter. Verwacht met een ander mondstuk dus niet meteen wonderen. Van klein naar groot lijkt dat vaak wel zo, maar kan dan na een paar dagen ontzettend tegenvallen, omdat je lippen het dan toch net niet aankunnen. Van groot naar klein is extra moeilijk, omdat je meteen in een dip valt, waar je dan wel geduld voor moet hebben om goed, zo niet beter, uit te komen. Succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2001 14:34 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb inmiddels zelf gekeken naar de afmetingen van de mondstukken. Het verbaasde me enigzins dat de binnendiameter afmeting hetzelfde is. Dit verandert een hoop in mijn advies. Gewoon wegdoen. De rand doet je duidelijk meer kwaad dan goed. Ga eens kijken voor een JK 2c trompet mondstuk. Neem wel een aantal dagen de tijd om weer te wennen aan de "verbetering". Niet meteen na 1 of 2 dagen denken dat dat het ook niet is. Je lippen moeten weer even wennen. Succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2001 17:45 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt voor jullie reacties zover<br>Maar nog een ding "Jeroen" is het omdat het mondstuk op zich slecht is of is het omdat ik vermelde dat ik geen echte verbetering melde want het mondstuk voeld echt goed aan en het blazen gaat mondtjesmaat beter.<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2001 14:56 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Zoals ik dus in mijn eerste reactie al zei moeten je lippen wennen. Als je een plattere rand lekkerder vindt spelen moet je daar gewoon lekker op blijven spelen. Geef je lippen dus de tijd om te wennen. Het was alleen een zeer breed uitgemeten algemeen advies, omdat je een heel erg onvolledige situatieschets had achtergelaten. Als je over een week nog niet lekker alle noten kunt raken moet je maar weer even contact met me opnemen. Succes en Geduld.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: giardinelli
BerichtGeplaatst: 17 mei 2003 06:37 
Offline

Geregistreerd: 16 mei 2003 06:30
Berichten: 5
Hoi,

Je zou eens kunnen overwegen de S serie van Giardinelli te gebruiken.
Ik speel zelf al jaren op een 12S van Giardinelli en dat bevalt me prima.

Succes

_________________
Ik ga nog steeds voor Maynard Ferguson


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 109 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.