trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Warburton versus Vincent Bach
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Warburton versus Vincent Bach
BerichtGeplaatst: 01 sep 2004 13:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2004 08:07
Berichten: 5
Ik speel nu voor een paar jaar op Warburton wat mij erg bevalt. Ik heb daarvoor jaren op een Vincent Bach 1D gespeeld. Wat ik nu wil doen is de backbore van de Bach cup er af laten halen en deze cup te modificeren zodat deze op een Warburton Backbore past. De Backbore die van de Bach cup is afgezaagd wil ik ook laten modificeren om op de Bach of Warburton cup te schroeven. Heeft iemand dit al eens laten doen en waar kan ik dat het beste laten doen?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2004 15:09 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2002 18:35
Berichten: 56
Woonplaats: Nijmegen
Je kunt de Bach Cup laten uitboren en van draad voorzien zodat hij op een Warburton backbore past, wat er van de bach backbore overblijft kun je weg gooien. Of je kunt de cup van de Bach laten afdraaien en de backbore van draad voorzien voor een Warburton cup. Van de Bach cup zul je dan weinig overhouden.
Een moeilijke keuze?
Er zijn nogal wat verschillende Warburton backbores, cups ook trouwens, worden ook wel op trompet.nl aangeboden en op Ebay, misschien is dat een beter optie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 07:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb zelf de rand van mijn Warburton tops eraf laten halen omdat ik die niet comfortabel vond. Van een Bach 1C heb ik een opschroefbare rand laten maken, zodat ik deze kan gebruiken met mijn warburton cups. Dit heb ik laten doen bij Jeff Parke in de VS (www.parke.net) en het is geweldig gebeurd!

Je moet zorgen dat dit door een goed iemand gebeurd. Het moet erg fijne schroefdraad zijn, wil alles goed vastzitten. Verder moet in jouw geval natuurlijk de schroefdraad die in de Bach wordt gezet precies hetzelfde zijn als de schroefdraad die Warburton gebruikt.

En inderdaad zal het niet mogelijk zijn om beide delen van het mondstuk te behouden. Dan moet je twee mondstukken inleveren.

Zelf gebruik ik vooral een Warburton 2M cup. Die 2M is ongeveer hetzelfde als een Bach 1D, denk ik. Over het algemeen heeft Warburton wat meer variatie dan Bach, zo is er ook een 2MV (V-vormige cup). De goedkoopste optie is waarschijnlijk een Warburton top te zoeken die voor jou het beste overeenkomt met je Bach 1D

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2004 08:41 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5021
jr zou de kanstul bach kopieen kunnen proberen, met een warburton stift.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2004 08:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2004 08:07
Berichten: 5
Het is miet mijn bedoeling om een Warburton cup te zoeken die het dichtst bij de Bach ligt. Ik speel al zo'n vier jaar Warburton en ben er erg tevreden mee. Warburton werd aan mij geintroduceerd door leden van de trompetsectie van het orkest waar ik destijds in dienst was. Tijdens ons tournee in Noord Amerika ben ik bij Warburton zelf langs geweest. Ik speel op een 2md cup met een 10* backbore, als ik en rustige periode heb en niet zo'n intens programma heb dan speel ik op een 3md cup. Ik heb het gevoel dat mijn lipper dikker aanvoelen als ik veel speel. een 2md geeft dan meer ruimte. Voor Es en D trompet gebruik ik een 4m met een 10* backbore en op de Piccolo een 5sv met een 8* backbore. Voor het hele hoge werk gebruik ik een 7EW waarvan de maker onbekend is. Gewoon een toevalstreffer. De Bach 1D is ook goed te gebruiken op een Es of D trompet, de klank is alleen niet zo warm als van een Warburton, wel vindt ik de Bach lekker spelen op een Es of D vandaar kwam ik op het idee om misschien een Warburton backbore te gebruiken. Gewoon een experiment..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.