trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mondstuk 2de hands kopen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 17:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: mond stuk
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 12:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Frankyboy, wát zei je oude meester? Kunnen mensen niet spelen omdat ze steeds wisselen van mondstuk? Beetje kort door de bocht lijkt me. Doc Severinsen kan toch echt wel een moppie spelen en die is er ook nog steeds niet uit. Dus gewoon doen jongens die tweedehands monstukken, wie weet zit nét dat mondstuk ertussen waar je al jaaaaren naar op zoek was en dan kost ie ook nog eens de helft of nog minder. Ik heb er ook nog wel een paar in de aanbieding voor de avonturier die geen angsten kent.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 13:44 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Toch klopt het wel heel erg vaak wat Franky's oude trompetleraar zegt. Vandaar dat ik ook niet meer wissel. Het hoeft gewoon niet meer :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: mond stuk
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 14:51 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Theo van Kampen schreef:
Frankyboy, wát zei je oude meester? Kunnen mensen niet spelen omdat ze steeds wisselen van mondstuk? Beetje kort door de bocht lijkt me. Doc Severinsen kan toch echt wel een moppie spelen en die is er ook nog steeds niet uit. Dus gewoon doen jongens die tweedehands monstukken, wie weet zit nét dat mondstuk ertussen waar je al jaaaaren naar op zoek was en dan kost ie ook nog eens de helft of nog minder. Ik heb er ook nog wel een paar in de aanbieding voor de avonturier die geen angsten kent.


Nee, ze wisselen omdat ze niet kunnen spelen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 15:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
wisselen omdat ze niet kunnen spelen....

ga dat maar eens tegen vele grote trompettisten gaan vertellen... ze lachen gewoon met je. als ze van mondstuk wisselen is dat niet omdat ze er niet mee uit de voeten kunnen of niet kunnen spelen. dan is dat omdat het mondstuk hen niet bevalt of naar hun mening de klank beter kan.
lees maar eens het 'verhaaltje' van doc. (staat op braasimport ergens) ...en jij vindt dat hij niet kan spelen :?

Benny Wiame heeft wel honderden mondstukken liggen. toen ik eens bij hem thuis was zei zijn vrouw 'en er zit er niet 1 goed tss :wink: '. zeg hem maar eens dat hij niet kan spelen. kun je als je thuiskomt een biefstuk op je oog leggen :wink:

voor de vergelijking. denk je dat 's werelds beste snookerspelers tevreden zijn over hun keu?? wees maar zeker van niet....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 16:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Als je steeds van mondstuk wisselt wen je nooit aan een mondstuk en zal je dus ook niet beter gaan spelen! Maar volgens mij schieten we hier het onderwerp nogal voorbij!
Het gaat hier over tweedehands mondstukken en niet over elke week een ander mondstuk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 17:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
uhu ik bedoelde nu ook ni elke week. om het jaar of zo :wink:

ja tweedehands mondstukken: ik zou het zeker ni laten. als ze niet beschadigd zijn... en tis goeiekoop


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2004 21:02 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Franky schreef:
Elk mondstuk rolt anders van de fabrieksband............En mijn oude leraar Herman Hopman heeft wel eens gezegd......

"Er zijn mensen die elke week een ander mondstuk proberen of benieuwd zijn hoe het klinkt, Maar dit doen ze niet omdat ze opzoek zijn naar het ultieme geluid, maar gewoon omdat ze niet kunnen spelen. Anders zouden ze met het mondstuk waarop ze nu speelde tevreden zijn."

En waarom trouwens je mondstuk waar je tevreden over bent ruilen!!??


Voorbeelden genoeg van trompettisten die na jaren op een mondstuk spelen, na het wisselen ervan erachter komen dat er veel meer in zat, jammer van al die voorgaande jaren.
Het is niet onverstandig om eens wat anders te proberen.
Als een goed geoefende trompetist na jaren nog steeds op een 7C speelt wat toevallig bij de trompet zat bij aankoop kan het zijn dat hij met een groter mondstuk meer mogelijkheden krijgt.
Het is i dit geval niet altijd de trompetist zelf die op het idee komt om groter te gaan spelen maar moet daar soms door een ander op worden gewezen.
Het gaat niet altijd om trompettisten die niet kunnen spelen maar soms om trompettisten die gewoon graag meer experimenteren.
Als je vindt dat je niet moet wisselen moet je er van overtuigd zijn dat je huidige mondstuk het beste is voor jou, ik vindt de stelling dat het om trompettisten gaan die niet kunnen spelen dan ook erg kort door de bocht en erg conservatief, of zitten er ook bejaarden op dit forum?!

Als de keuze eenmaal is gemaakt en je bent tevreden moet je niet meer wisselen, maar ja wanneer is een perfectionist tevreden ?, die zal elke mogelijk aangrijpen als hij denkt dat hij zich kan verbeteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 18:01 
Offline

Geregistreerd: 26 feb 2004 11:01
Berichten: 68
ja jullie hebben allemaal gelijk, maar wat ik probeerde aan te geven.
Als je een mondstuk heb waarop je fijn kan spelen moet je het daarbij houden. De meeste mensen op dit forum zullen misschien niet al te veel weten over mondstukken en welke invloed welk mondstuk kan hebben op je embouchure en speeltechniek. Als mensen dus in 1 keer aan een mondstukruil beginnen en dit bevalt niet kunnen ze inderdaad weleens heel bekaaid vanaf kunnen komen.
En wat Herman(mijn oude meester) betreft hij heeft wel een punt hoor. Misschien moet je hem kennen. Hij is al jaren bevriend met Bob Reeves en helpt Bob met de selectie van mondstukken en combinaties van backbores en randen enz.... Herman heeft ook een gemodificeerde tormpet gekregen van Meneer Reeves met zijn handtekening in de leadpipe gegraveerd.

Begrijp me niet verkeerd.........dit is geen opschepperij!!! maar meer om aan te geven dat Herman er wel een beeeeeetje verstand van heeft en voor mij is dit alles reden genoeg om aan te nemen dat er een kern van waarheid in zijn verhaal zit.

Als mensen het echt super oneens zijn met mij gaan we een keer een biertje drinken en erover praten........een goeie discussie is nooit weg!!!

_________________
How do you get a trumpeter to play louder?
Who in their right mind would want a trumpeter to play louder?
www.neosbrass.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.