trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat is een Bach Mt Vernon 7c waard?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 01 nov 2024 01:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat is een Bach Mt Vernon 7c waard?
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 15:28 

Hi,

Ik heb net op ebay een oude Olds Super gekocht en in de koffer kwam een Bach Mt. Vernon 7c mee.

Weet iemand hoeveel zo'n mondstuk (ongeveer 1953, even oud als de Olds, schat ik) waard is?

Grtz,

Wim

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 15:34 

Wat de gek er voor geeft. Mount Vernon Bach mondstukken zijn "hot" bij menig mondstukfreak (Henk R uitgezonderd want van consistentie was niet echt sprake in die tijd :wink: ). Als het mondstuk in goede staat is, zou je het t.e.a.b. te koop moeten zetten en dan maar afwachten. Sommige trompettisten bieden ongezien zo €100 op Ebay.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 17:02 

Een 7c is niet zo veel waard, daar zijn er nog duizenden van. Ik schat in dat je er zo'n 35,- voor kunt krijgen, daar heb ik mijn laatste voor verkocht namelijk....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 17:55 

Op Ebay is laatst een Bach Mount Vernon 3C verkocht voor $ 560,=. 8O Ik denk niet dat je dit voor een 7C krijgt, maar in ieder geval meer dan een nieuwe 7C :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 18:23 

Iemand die 560,- voor een mondstuk betaald is een behoorlijke sukkel naar mijn mening. De verkoper gun ik het geld wel trouwens want van hem heb ik al een paar goede vintage bachs gekocht. Een erg aardige collega en verzamelaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 19:26 

Aha, dan weet ik wie je bedoeld :wink: Tja, ik vind het ook nogal belachelijk zo'n prijs. Je gaat er volgens mij echt niet beter van spelen. Maar ja, de prijzen van de Mount Vernon trompetten stijgen ook de pan uit dus ja.....
Ik las trouwens dat Chris Botti op een oud Bach 3 mondstuk uit 1926 speelt. Daarvoor speelde hij op een iets minder oude Bach 3C. Hij schijnt z'n trompet van een Zwitserse verzamelaar te hebben gekocht. Toch niet dezelfde hé?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 19:35 

Wie weet.

Als je een Mt.Vernon 3c of NY 3c wilt dan zijn er genoeg nieuwe kopiën te koop van bijv. kanstul of Laskey. Dan ben je een stuk goedkoper uit.

Daarnaast zijn de oude Bach mondstukken allemaal met de hand gemaakt. Je weet dus nooit of je een goede te pakken hebt.

Als verzamel waarde vindt ik 560,- ook veel te veel voor een standaard 3c. Maar ja, er zijn ook genoeg mensen die meer als 300,- betalen voor een Monette mondstuk. Dat zijn ze ook niet waard. Het heeft meer met marketing en hype te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2005 09:11 

Als je hem via eBay te koop aan wilt bieden kun je je het beste aanmelden bij de Amerikaanse versie. Amerikanen zijn bereid bizarre bedragen neer te tellen voor alles waar Mt. Vernon op staat. Hier in Europa zijn ze (gelukkig) niet zo gek.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur