ik speel ook bij een band.
Citaat:
Nou echt lekker kom ik er niet mee door nee, heb bij de laatste nummers van de set kramp in mijn lippen en soms ook wangen...en als het geluid op het podium slecht is heb ik daar in het midden van de set al last van.
Kan dit door het mondstuk komen of is dat louter het embouchure?...of juist een combinatie van beiden?
de 1.5 is wat groot voor podiumwerk...
ik gebruik een Bob Reeves 43S. de rand heeft wat mee van de 3C (al voelt hij zachter aan dan mijn bach 3C rim, die ik gebruik voor fanfare en harmonie) en de cup is wat ondieper waardoor hij wat makkelijker klinkt in de hoogte, en ook wat scherper...
tegen het laatste nummer is het beste er van mij ook wel vanaf.... ik denk dat dat nu eenmaal normaal is.... al gaat dat beetje bij beetje toch beter....
wat geluid op het podium betreft.
als je jezelf niet goed hoort op het podium (door slechte of geen monitor) dan ga je automatisch luider spelen om jezelf beter te horen... resultaat is dat je dan tegen halfweg de set dus versleten bent..... (heb ik al veel meegemaakt
)
daarvoor heb ik maar een tip: hou je niet in met klagen tegen de man van de PA
ik zaag ze de oren van de kop als het nodig is.... liever wat teveel mezelf in de monitor dan te weinig want dan ga je je stuk blazen..
indien je geen monitoer hebt kun je altijd een plastik schijf gebruiken om jezelf beter te horen (werkt heel goed!)
zie:
http://www.brassimport.nl/produkten/accessoires/soundback.htm