trompet.nl > forum > Toon onderwerp - aanmeten mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 00:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2002 07:43 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Benny heeft er geen problemen mee. Hij wil mensen behoeden voor zulke mensen. Wat heeft hij ermee te verliezen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2002 09:09 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Ik heb ooit eens een uitgebreide email gestuurd naar Mr. Rensink over de zin en onzin van zijn mondstukaanmetingen. Ik had gehoopt op een serieuze reactie, maar in de plaats hiervan kreeg ik een .doc attachement toegestuurd met reclame over zijn praktijken ... als je die 'brochure' moet geloven dan speelt de hele prof- wereld op aangemeten mondstukken van Renskink ... van concertgebouworkest tot Marinekapel, van Johan Friso kapel tot ... pfft ... Wij, trompettisten, weten toch wel beter dacht ik ? Al bij blijf ik ook bij mijn besluit: ik vind Mr. Renskink een echte charlatan met mijn mondstukaanmetingen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2002 11:19 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Da's inderdaad waar! Waar haalt hij het lef vandaag om ganse orkesten op te schrijven. Er zijn waarschijnlijk een paar van die mensen bij hem geweest maar ik denk niet dat ze er nu nog op spelen. Geef mij maar de standards (en hun equivalenten). Vroeger waren er ook schitterende trompettisten en die speelden op bijna om het even wat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2002 11:45 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
PS: Welcome back hornblower!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2002 07:53 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Zeg Kennyvh, ik heb gezcht naar die Copy Cup truc van je in het forum, maar ik kan 'm niet vinden :oops: , kun je dat nog een keertje uitleggen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2002 13:04 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
Tja, wat zal ik nu eens toevoegen...... Ook ik ben "slachtoffer". Bovenstaande heer is ook bij onze vereniging geweest en ik heb het idee dat het zo niet helemaal de juiste manier was. Na wat metingen in mijn mond (dacht dat ik bij de tandarts was :wink: ), kwam hij er met drie aanzetten. Daar kwam er 1 uit en toen moest ik op een verzwaard type spelen. Dat was hem dan Denis Wick 2 HT.
Wat blijkt nou: een jongen naast me in het orkest (spelen sowieso veel samen) had, TADAA: precies dezelfde!!!! Toeval, ik weet het niet. Hier komen zoveel verschillende reacties op dit forum dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.
Ben ik vooruitgegaan??? Dat denk ik overigens wel. Mijn toon is beter, stabieler en bij het aanzetten speel ik ook gelijk strak (nou ja, redelijk dan :lol: ). Maar ik moet erbij zeggen dat ik eerder op een superstandaard mondstukje speelde, dus ik ben wel vooruitgegaan, maar of ik de goeie heb....................................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2002 17:01 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
Ha, ha, hou je vast, een jaar of zes, zeven geleden heeft 'hij' mij ook een DW 2 HT 'aangemeten', ja, ja..... speel er al lang niet meer op, na twee weken proberen was dat toch echt veel te groot.

_________________
Make music not war.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2002 22:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Ik ben 7 of 8 jaar geleden bij hem thuis geweest. Hij heeft mijn longcapaciteit gemeten (6 liter) mij gevraagd wat voor muziek ik het meest speel, wat voor een toon ik mooi vind, hij heeft naar mijn tanden gekeken, gekeken wat voor lippen ik heb, stevigheid en dikte , toen gekeken terwijl ik een stukje speelde op mijn oude mondstuk (7c).
Daarna pakte hij iets van 5 mondstukken en gingen we passen. De Schilkke 15B intoneerde het best dus die werd het. Na 40 min stond ik weer buiten.
Ik speel er nog steeds op. Ik ben er niet helemaal tevreden mee (de rand geeft te weinig houvast). Ik heb in de loop der jaren verschillende andere mondstukken geprobeert maar ik blijf toch telkens weer naar deze terugkeren.......


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 131 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.