trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet vs cornet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 18:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet vs cornet
BerichtGeplaatst: 02 jan 2003 11:07 
Offline

Geregistreerd: 02 jan 2003 10:53
Berichten: 90
Ik speel al jaren trompet op een Vincent Bach Corp. 1C mondstuk waarvan ik zeer tevreden ben. Sinds kort speel ik ook cornet bij een brass band op een standaard Denis Wick 4B mondstuk. Maar dit lukt zowel in het lager als het hoger register niet echt goed. Ik ben niet tevreden over mijn 'cornet' toon, lagere noten durven te 'kraken', hogere noten klinken erg geforceerd.

Zijn er mensen die me willen/kunnen helpen in mijn zoektocht naar een cornet mondstuk dat me het zelfde speelplezier als mijn Bach 1C geeft, maar waarop de typische cornet klankkleur behouden blijft ?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2003 14:28 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
1C heeft een grotere diameter dan 4b, dus probeer eens een 3 of 2b.
Ik heb sinds kort een cornet van de vereniging (lag toch maar in de kast), en dat is een medium bore (ook met een DW 4b trouwens). Mijn trompet is veel groter (Schilke X4 = XL), en maakt dat ik dus die cornet binnen de kortste keren tot een bugel had opgeblazen :mrgreen:
Op dat cornetje moet ik veel beheerster spelen dan op mijn trompet nodig is. Het gaat wel, maar ik moet er continu aan denken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2003 11:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Je zou eens aan een Warburton mondstuk kunnen denken.