trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dokter...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 06:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2003 11:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Het is toch niet helemaal eerlijk om zo kritisch (lees:negatief) te (ver)oordelen.

Onlangs zijn 3 van mijn collega's bij Henk Rensink geweest, en hebben 2x Tilz, en 1x ??(geen DW) geadviseerd gekregen. Dus dat "vaak Dennis Wick" lijkt wel mee te valen.

Over het feit of veel mensen nog lang bij hun geadvieseerde mondstuk blijven kan je verschillend denken. Ook mij houdt dat bezig bij mijn beslissing of ik ook zo'n meting zou moet laten doen.Het lijkt mij zo dat als je zo'n meting laat doen, dan ben je al aan het twijfelen, en op zoek bent naar iets anders. Je weet alleen niet goed wat.
Die twijfel wordt natuurlijk niet weggenomen omdat je nu een keer aan advies hebt gekregen. Die wordt pas weggenomen als je inderdaad beter gaat spelen en klinken. DAT LIGT ECHTER BEPAALD NIET ALLEEN AAN HET MONDSTUK. Studeren, is nog altijd bepalender! De twijfelaar die niet voldoende studeert zal ZEKER na verloop van tijd weer wat anders proberen. Is dat Henk z'n schuld dan??? Lijkt mij niet.

Je kan er ook zo tegen een meting/advies aan kijken:
voor EUR 35,= kan je of 1 mondstuk gaan kopen (wel een hele goedkope dan...) of je laat een meting doen en krijgt in ieder geval een gerichter extra advies dan je zelf (alleen) zou kunnen kiezen. Denk eraan: zelfs een advies bij goede zaken als Pfeiffer of Brassimport, of welke andere zaak zal je ALTIJD leidden naar de de door hun geleverde mondstukken. Ik schat zo in dat ze nog nooit iemand weggestuurd hebben met de mededeling dat ze beter een mondstuk kunnen kopen van hun concurrent/collega. :wink:

Ik heb ook mijn bovengenoemde 3 medespelers uitgehoord hoe het nou in z'n werk gaat.
Ze gaven allen aan dat, behalve de fysieke metingen (longcapaciteit, lipspanning, mondstukplaatsing etc), Henk heel veel vroeg naar wat hun bezig hield (problemen etc), welke rol ze speelden in hun band en orkesten, en wat ze graag zouden willen bereiken met hun spel.

Ik heb nog steeds niet besloten om ook te gaan, maar ben wel op zoek naar iets nog beters dan mijn Bob Reeves 43S die me ietsje te scherp klinkt en te makkelijk ketst (eerder op 43M gespeeld maar dat was het ook niet helemaal voor het vele zware lead werk wat ik voornamelijk speel) Advies is welkom!

8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2003 17:51 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Ik heb van hem ook een Tilz aangemeten gekregen, een 1 1/4 E.

Misschien dat dhr. Rensink sinds kort is overgestapt op Tilz?

Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.