trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat voor mondstuk wordt hier aangeboden?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 20:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat voor mondstuk wordt hier aangeboden?
BerichtGeplaatst: 23 okt 2003 14:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2003 10:28
Berichten: 83
Woonplaats: Hengelo
Hallo, kan iemand mij vertellen om welk mer mondstuk het hier gaat, heb het gezien bij Ebay, en ben benieuwd of iemand het herkent, er wordt nl. geen merk genoemd, misschien kent iemand het mondstuk en kan iets vertellen over of het echt een leuk mondstuk is die het spelen in alle registers makkelijker maakt, ik hoop de de link werkt.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 2565701383

De bovenstaande regel invoeren en dan moet die het doen, anders naar Ebay.de gaan en het artikelnr. intoetsen, doet het altijd.

ben benieuwd.

Groeten Rob


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2003 14:45 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Klopt het dat ze niet rond zijn van binnen? 8O


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2003 14:48 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Inderdaad: :?
zie ook

http://www.arnohornmusik.de/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2003 15:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Dit zijn de welbekende (beruchte) asymmetrische mondstukken van John Lynch.
Kijk maar's op
http://www.asymmetric-mouthpiece.com/

Dhr. Lynch heeft ook een boek geschreven, om z'n theorie over de mondstukken kracht bij te zetten: "New approach to altissimo trumpet playing" (of zoiets...).
John Lynch is een totaal onbekend figuur in de trompetwereld. Niemand heeft hem ooit horen spelen en zijn methode wordt door iedereen afgeraden (ik heb het live horen afraden door Bobby Shew en Allen Vizzutti).

En als je er toch geld aan wilt uitgeven, bestel dan direct via John Lynch, dan ben je voor een 70 euro klaar....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2003 18:53 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Als je een goed leadmondstuk wil die door veel leadtrompettisten in Nederland en buitenland gebruikt wordt, neem dan een Bob Reeves. Ikzelf speel een 42ES, die is iets kleiner de 43ES is vergelijkbaar met een Bach 5c maar dan met een ondiepe cup.

http://www.bobreeves.com

Pfeiffer Rijswijk verkoopt ze ook.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2003 07:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2003 10:28
Berichten: 83
Woonplaats: Hengelo
Bedankt, ik ben erg geholpen, Erik, ik speel al Bob Reeves, 43es, sinds 2 weken, die bevalt goed, moet ik zeggen, vvor die tijd verschillende 3C, Schilke 14a4a geprobeerd en nu dus Bob Reeves.

Het is dus niet zo, zou ik dat andere mondstuk aanschaffen, ik ineens nog een paar oktaaf hoger ga spelen, zonder daar meer moeite voor te hoeven doen? Wel las ik bij de Ebay site, dat de mensen die er op spelen, moeite hebben het lage register te spelen :?:

Ik stelde de vraag namens een Duitse collega, die dacht HET mondstuk gevonden te hebben :idea:zijn er dan Dealers in Nederland die dit mondstuk verkopen, misschien kan ik samen met haar er naar toe gaan om zo'n mondstuk uit te proberen.

groeten Rob
(ps. bedankt voor jullie hulp :lol: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2003 12:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Ik meen dat ik in een interview met Maurice Andre heb gelezen dat hij ook een assymetrisch mondstuk gebruikt. Ik zal het eens opzoeken...

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Asymmetric
BerichtGeplaatst: 09 dec 2003 17:54 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2002 18:35
Berichten: 56
Woonplaats: Nijmegen
John Lynch krijgt te weinig erkenning in het bericht van LJ van 23 oktober. Lynch was in zijn jonge jaren, hij is nu in de zeventig, een big band lead trompettist uit de sub top, een niveau waar weinig Nederlandse trompettisten zich zouden kunnen handhaven.
Hij was en is ook fysicus. Trompet spelen heeft van alles met natuurkunde de maken, trillingsleer, stromingsleer, warmteleer. Lynch heeft veel onderzoek gedaan naar de fysische achtergronden van trompetspelen en o.a. trillingsspectra gepubliceerd over het effect van cryogene behandeling (diep koelen) op een trompet. Het asymmetrische mondstuk is gebaseerd op mathematische modellen die Lynch aangepast en ontwikkeld heeft.
Een andere natruurkundige trompettist, Nicholas Drozdoff, is wel enthousiast over Asymmetric. Zijn bereik, F boven double high C, nam niet toe, maar daar was het hem om begrijpelijke redenen niet om te doen. Het gemak waarmee hij hoog speelt en derhalve zijn uithoudingsvermogen namen wel spectaculair toe.
Kijk maar eens op zijn website <www.geoctities.com/Vienna/3941> onder Asymmetric.
Op die website is trouwens veel interessants te vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.