trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Koppel in mondstuk?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 21:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koppel in mondstuk?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2003 15:40 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
ik kwam op Trager Trumpet Talk deze 2 plaatjes tegen :

Afbeelding

Afbeelding

Ligt het aan mij of heeft die mondstuk een soort van koppel? Zoja, dan ben ik er wel in geintresseerd! weet iemand er wat meer over?

laurens 8)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2003 19:31 
Offline

Geregistreerd: 23 aug 2002 20:22
Berichten: 388
Woonplaats: zaandam
ken je dat nog niet??????????
:roll: 8) Het is gewoon een soort knik in het mondstuk...... :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
<-- lekkerding hè

"Jazz: The Sound of surprise!"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2003 21:33 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
musicus3 schreef:
ken je dat nog niet??????????
:roll: 8) Het is gewoon een soort knik in het mondstuk...... :lol: :lol: :lol: :lol:


dat denk ik niet! als je goed kijkt is het hetzelfde mondstuk, dus hij moet dus zeker flexibel zijn (in de zin van bewegingsruimte)..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2003 22:55 
Offline

Geregistreerd: 23 aug 2002 20:22
Berichten: 388
Woonplaats: zaandam
Welnee... :x

Als je hem een halve slag draait en het mondstuk staan omhoog zoals op foto 2 (de onderste dus) dan moet je je trompet omhoog houden...
en als je hem dan weer een halve slag draait dan staat je trompet omlaag zoals foto 1 (de bovenste) en met een halve slag draaien bedoel ik niet 1 gedeelte van het mondstuk maar het Hele mondstuk......


8) 8) 8) 8) 8) 8) :roll: :roll: :roll:

_________________
<-- lekkerding hè

"Jazz: The Sound of surprise!"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2003 20:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik weet het zo net nog niet. Als je de bovenste foto goed bekijkt kun je zien dat de rand gewoon recht op de cup staat.
Ik denk eerder dat het een mondstuk is met een losse rand, een soort van rubberverbinding of zo.
Het voordeel daarvan zou moeten zijn dat je te allen tijde dezelfde druk op je mondstuk houdt.
Of het werkt? Geen idee ik heb het nog nooit eerder gezien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Poets!
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 09:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Haha! Is Ralph Imbar op dit forum actief? Als Lauarentius naast het bestuderen van het beeldmateriaal ook nog eens de teksten gelezen had, had ie kunnen lezen dat Trager hier gewoon laat zien hoe hij trompet speeld, nl. met de beker omhoog, een beetje richting Loet van der Lee zammazegge. Op het bovenste plaatje showed hij dat ie (met zijn soort van embouchure!) z'n bovenlip aan het insnijden is. Ik weet dat mannen liever plaatjes kijken, maar af en toe een beetje lezen kan nooit kwaad. Overigens mochten jullie geinteresseerd zijn in het verbuigen van mondstukken: Dat doen ze bij Bob Reeves, voor geld. Ga maar kijken, daar staan ook plaatjes.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 09:43 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ha ha ha, lezen? Dat doe je toch niet..... 8O 8O


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poets!
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 13:22 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
Theo van Kampen schreef:
Haha! Is Ralph Imbar op dit forum actief? Als Lauarentius naast het bestuderen van het beeldmateriaal ook nog eens de teksten gelezen had, had ie kunnen lezen dat Trager hier gewoon laat zien hoe hij trompet speeld, nl. met de beker omhoog, een beetje richting Loet van der Lee zammazegge. Op het bovenste plaatje showed hij dat ie (met zijn soort van embouchure!) z'n bovenlip aan het insnijden is. Ik weet dat mannen liever plaatjes kijken, maar af en toe een beetje lezen kan nooit kwaad. Overigens mochten jullie geinteresseerd zijn in het verbuigen van mondstukken: Dat doen ze bij Bob Reeves, voor geld. Ga maar kijken, daar staan ook plaatjes.


Ik wil niet veel zeggen hoor, maar ik heb het stuk zeker weten wel gelezen :? . Ik weet waar het over ging, maar het viel mij op dat de ring van de mondstuk heel eigenaardig zat (voor mij dan althans, want ik zag het voor het eerst). Nou weer on-topic aub.

Die ring zit dus wel gewoon vast, maar scheef? Ik dacht namelijk dat op de 2 plaatjes dezelfde mondstuk werd gebruikt, vandaar dat ik me afvroeg of die dan beweegbaar was. Maar het kunnen ook 2 mondstukken zijn natuurlijk, maar dan 1 met een scheve rand...


Laatst bijgewerkt door Laurenz op 20 nov 2003 10:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.