trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Koppel in mondstuk?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 13:29 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
ik zie het niet hoor....... :?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 14:12 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Uhmmmmmmmmmmm..........

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poets!
BerichtGeplaatst: 20 nov 2003 09:07 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Laurenz schreef:
Die ring zit dus wel gewoon vast, maar scheef? Ik dacht namelijk dat op de 2 plaatjes dezelfde mondstuk werd gebruikt, vandaar dat ik me afvroeg of die dan beweegbaar was. Maar het kunnen ook 2 mondstukken zijn natuurlijk, maar dan 1 met een scheefe rand...


Lezen is tot daar aan toe, maar skreife...... :roll:

Alle gekheid op een stokje:
hij is (zie zijn tekst!) aan het demonstreren dat je je onderkaak naar voren moet duwen: Als je de druk op onder- en bovenlip dan gelijk laat, moet je instrument naar boven kantelen: Het is een gewoon recht mondstuk, wat hij in het midden aanblaast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2003 09:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Maar er bestaan wel geknikte mondstukken, kijk bijvoorbeeld naar Marco Blaauw of Markus Stockhausen (bijvoorbeeld hier: http://www.aktivraum.de/agentur/markus_ ... 300dpi.jpg

Daarnaast bestaan er ook asymetrische mondstukken. Het idee hierachter is heel logisch: je lippen zijn niet helemaal symmetrisch. Het idee is dat je veel gemakkelijker en hoger kan spelen met een asymetrisch mondstuk: http://www.asymmetric-mouthpiece.com/

Zelf heb ik beide nooit geprobeerd en kan er dus geen commentaar op geven. Behalve dan dat er genoeg geweldige trompettisten zijn die dergelijke dingen niet nodig hebben.

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2003 10:26 
Offline

Geregistreerd: 06 jun 2003 09:07
Berichten: 61
Woonplaats: Den Haag
Het ging mij niet om het beter kunnen spelen ermee, maar om de houding. Als je in een showcorps loopt is het wenselijk dat je je toeter horizontaal houd. Maar niet iedereen speelt zo, mede door je kaken / tanden. Op deze manier zou je dus zonder je nek en mond te belasten je trompet horizontaal kunnen houden, was mijn idee erachter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2003 11:57 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
een knikje in een mondstuk verandert de hoek van je instrument zonder de hoek van je monstuk te veranderen: Trager (zie de tekst bij de plaatjes) keert het juist om: je onderkaak moet (iets) vóór je bovenkaak uitkomen, en dus verandert de stand van je trompet......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2003 12:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
maar heeft zo´n a-symetrisch mondstuk ook nadelen? B.v. minder makkelijk in de laagte..Ik denk dat als het echt veel makkelijker hoog zou spelen, dat er wel veel in de omloop zouden zijn?

:roll:

_________________
just play every day!!!!!
:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2003 12:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2002 00:49
Berichten: 71
Dat bovenstaande over die knik is allemaal leuk en aardig maar wat ik me nou afvraag:

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik hou mijn trompet ook standaard (vind ik zelf) te laag en dacht dus aan zo'n knik in mn mondstuk.

Maar dan vraag ik me gelijk af: speel je jezelf niet helemaal de pestpokken omdat je je lucht schuin je leadpipe inblaast? En dit een nadelig effect heeft op de luchtdoorstroming in je instrument. Ook lijkt het mij op het eerste gezicht niet bevorderlijk voor het hogere register omdat 'de snelle luchtstroom' enigszins wordt geblokkeerd.

Iemand?

_________________
Trumpeters do it with hot lips


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.